رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خبر داد؛

نصب ۲۲ شتاب نگار زلزله تا ۲ ماه آینده در پایتخت

کرمی گفت: سامانه هشدار سریع زلزله در حال حاضر بر روی گسل مشاء فعال است و تا دو‌ ماه آینده با نصب ۲۲ سنسور این سامانه تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کرمی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست بررسی آخرین وضعیت شهر تهران در مقابله با ویروس کرونا گفت: گسل مشاء فعال شده و لازم است بدانیم پتانسیل لرزه خیزی تهران به چه شکل است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: از اقدام‌هایی که انجام شده است می‌توان به سامانه هشدار سریع زلزله اشاره کرد که در حال حاضر بر روی گسل مشاء فعال است و تا دو‌ ماه آینده با نصب ۲۲ سنسور این سامانه تکمیل می‌شود.

کرمی ادامه داد: هیچ شهری در ایران، سامانه هشدار سریع زلزله را ندارد و باید گفت این سنسور هشدار سریع به کار مراکزی مثل شرکت گاز و بیمارستان‌ها می‌آید، زیرا تا بخواهیم مردم را از زلزله آگاه کنیم، موج آن شکل می‌گیرد.

او بیان کرد: لرزه نگار‌ها از دیگر امکاناتی هستند که نشان می‌دهند میزان آسیب ناشی از زلزله در نقاط مختلف به چه شکل است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: تهران متأسفانه در منطقه‌ای واقع شده است که میزان لرزه خیزی آن کم است، اما میزان قدرت زلزله در آن زیاد است و زلزله تا ۷ ریشتر هم به وقوع پیوسته است.

کرمی ادامه داد: تهران ابر شهری است که در پای گسل‌های مختلف قرار گرفته و در داخل نیز گسل‌هایی وجود دارد که متأسفانه به خوبی شناسایی نشده‌اند و اهمیت شهر تهران به دلیل جمعیت آن است.

او با تأکید بر اینکه میزان ساخت‌و‌ساز‌های بالا در شهر تهران در زمان بروز زلزله می‌تواند چالش زا باشد، بیان کرد: وقوع زلزله موجب می‌شود که مردم آرامش خود را از دست دهند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: یکی دیگر از مشکل‌های ما در زمان بروز بحران این است که چه افرادی می‌توانند در محل حادثه تردد کنند که برای تعیین ساز و کار پیش نویس شیوه نامه‌ای تهیه شد و به تأیید نیروی انتظامی رسید و آماده تصویب است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار