رضایی در صحن علنی:

تعداد مستاجران از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است

نماینده مردم دشتستان گفت: بین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۵ تعداد مستاجران از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

تعداد مستاجران از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است/داشتن مسکن حق طبیعی هر خانواده‌ای استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با کلیات طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در ارتباط با اخذ مالیات از خانه‌های خالی، گفت: براساس قانون اساسی داشتن مسکن حق طبیعی هر خانواده‌ای بوده و دولت موظف است براساس اولویت زمینه اجرای این قانون را برای افراد نیازمند به خصوص روستاییان و کارگران فراهم کند.

نماینده مردم دشتستان گفت: براساس این سیاست ها، مقام معظم رهبری بر برنامه ریزی دولت در جهت تامین مسکن، حقوق‌های کم درآمد و نیازمند تاکید می‌کند، از طرفی ماده ۵ این سیاست‌ها در اصلاح و ایجاد نظام مالیاتی و ایجاد بانک اطلاعاتی مسکن کاری بر زمین مانده است که باید به اجرا برسد.

وی با اشاره به اینکه طرح افزایش نرخ مالیات بر خانه‌های خالی عملیاتی و براساس استفاده از تجربه کشور‌های دنیا تدوین شده است، گفت: اجرای این طرح موجب می‌شود واحد‌های خالی در سطح کشور به بازار عرضه شود. ما شرمنده جوانان و زوج‌هایی هستیم که به دلیل گرانی مسکن و ناتوانی در تامین اجاره بها با مشکل جدی مواجه شده اند. معتقدم تصویب این طرح بر انحصار، دلالی و سوداگری بی حد بازار مسکن تاثیر می‌گذارد.

رضایی با بیان اینکه بین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۵ تعداد مستاجران از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۶ میلیون خانوار در واحد‌های استیجاری زندگی می‌کنند در حالی که بیش از ۲.۵ میلیون خانه خالی و ۲ برابر استاندارد دنیا در کشور وجود دارد از این رو تصویب این طرح تا ۳۰ درصد قیمت مسکن را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۶:۴۹ ۲۶ تير ۱۳۹۹
خوب اینم از نماینده انقلابی مجلس که علنا داره دروغ تحویل مردم میده و میگه ۳۰ درصد مردم مستاجر هستند. این نماینده به اصطلاح مردم در مجلس،هنوز واقعیت مملکت رو کتمان میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۶ تير ۱۳۹۹
شما خودتو ناراحت نکن با اعمال یواش یواش به نود درصد میرسیم
آخرین اخبار