انهدام ۱۰ مقر و مخفیگاه داعش در دیاله/ ۷ تروریست در صلاح‌الدین عراق بازداشت شدند

نیرو‌های عراقی موفق شدند ۱۰ مقر و مخفیگاه تروریست‌های داعش را در دیاله منهدم و ۷ تروریست را در صلاح الدین دستگیر کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شفق نیوز، صادق الحسینی، سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در دیاله از انهدام ۷ مقر بزرگ تروریست‌های داعش و ۳ مخفیگاه آنان در روند عملیات ابطال العراق در این استان خبر داد.

او تاکید کرد: نیرو‌های الحشد الشعبی با حمایت نیروی هوایی عراق، مقر‌هایی از داعش را منهدم کردند که از سال ۲۰۰۳ تاکنون، پای نیرو‌های امنیتی بدان نرسیده بود.

الحسینی افزود: نیرو‌های الحشدالشعبی در جریان چهارمین عملیات «ابطال العراق» موفق شدند بیش از هفت مقر بزرگ داعش را در مناطق بین شمال «المقدادیه و حوض حمرین» و اطراف رود دیاله منهدم کنند.

او همچنین از انهدام سه مخفیگاه داعش در این منطقه که منبع تامین مواد منفجره، تجهیزات و مواد غذایی داعش بود به دست نیرو‌های الحشدالشعبی خبر داد.

الحسینی به همکاری اهالی دیاله اشاره کرد و گفت: از ساکنان خواسته شده تا هرگونه فعالیت یا تحرک مشکوک عناصر باقی مانده داعش را در مناطق شمال «المقدادیه» و حوض حمرین در شمال شرق بعقوبه گزارش دهند.

عراق از شنبه گذشته چهارمین مرحله از عملیات ابطال العراق را برای پاکسازی استان دیاله و خط مرزی شرق این کشور با ایران آغاز کرد.

از سوی دیگر، اداره اطلاعات وزارت کشور عراق از دستگیری ۷ تروریست داعشی در استان صلاح الدین خبر داد.

این اداره در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس اطلاعات دقیق، نیرو‌های اطلاعاتی وزارت کشور ۷ تروریست را در مناطق مختلف شهر «الطوز» در استان صلاح‌الدین دستگیر کردند. این افراد به موجب ماده ۴ قانون مبارزه با تروریسم تحت تعقیب بودند.

اداره اطلاعات عراق افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه از این عناصر، آنها اعتراف کردند که در عملیات‌های تروریستی علیه نیرو‌های امنیتی در زمانی که داعش استان را اشغال کرده بود مشارکت داشته‌اند. این افراد برای تحقیق بیشتر و صدور حکم به دستگاه قضایی عراق تحویل داده شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار