بازداشت ۳۳ نفر در ترکیه به اتهام ارتباط با پ ک ک

دادستانی ترکیه در استان غازی عینتاب حکم بازداشت ۳۳ نفر را به اتهام ارتباط با پ ک ک صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، دادستان ترکیه در استان غازی عینتاب حکم بازداشت ۳۳ نفر را به اتهام انتساب به حزب کارگران کردستان (پ ک ک) به اتهام حمایت از تروریسم صادر کرد.

همچنین خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع امنیتی گفته است حدود ۳۳ نفر افراد مظنون به ارتباط با گروه پ ک ک در استان جنوب شرقی غازی عینتاب ترکیه بازداشت شده اند.

بر اساس این گزارش، دادستان‌های غازی عینتاب تحقیقاتی را علیه گروه پ ک ک به راه انداخته اند و احکام بازداشت برای مظنونان این پرونده صادر کرده اند که از جمله آنها، رئیس حزب مخالف دموکراتیک خلق‌ها (HDP) است.

همچنین طبق اعلام خبرگزاری آناتولی، نیرو‌های امنیتی همزمان عملیات‌هایی را در ۲۷ نقطه در اوایل صبح امروز به انجام رساندند. در حالی که بازداشت شدگان به دفاتر امنیتی برای تحقیقات بیشتر فرستاده شده اند، بسیاری از اسناد سازمانی نیز توقیف شده است.

گفتنی است دولت ترکیه بیش از ۳۰ سال است که پ ک ک را به عنوان گروهی تروریستی قلمداد می‌کند.

پیشتر نیز دولت ترکیه عملیات‌هایی را علیه گروه پ ک ک به انجام رسانده بود. چندی پیش، رسانه‌های خبر از حمله راکتی ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح تحت حمایت آن به روستای "کور حسن" در غرب منطقه تل ابیض در حومه استان رقه در شرق سوریه در این خصوص خبر داده بودند؛ همچنانکه تلویزیون الحدث از ادامه حملات توپخانه‌ای ارتش ترکیه به مواضع حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در منطقه کردستان عراق خبر داده بود.

این اقدام سبب شد وزارت خارجه عراق ضمن احضار سفیر ترکیه در بغداد و ابلاغ اعتراض خود، از احتمال استفاده از حربه اقتصادی و تجاری برای اجبار ترکیه به توقف حملات نظامی خود سخن بگوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار