وزیر دفاع فرانسه: مداخلات ترکیه در لیبی قابل قبول نیست

فلورانس پارلی با متهم دانستن ترکیه به مداخله در امور لیبی خواستار پایان یافتن نقض تحریم‌های تسلیحاتی این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه خواستار پایان بخشیدن به مداخلات کشور‌های خارجی در لیبی و اتمام نقض تحریم‌های تسلیحاتی این کشور شد.

وزیر دفاع فرانسه برخلاف آنکه کشورش مدعی بی‌طرفی در لیبی است، گفت نقش «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی، در مبارزه با مزدوران داعش در این کشور پررنگ بوده است.

همچنین پارلی از کشور‌ها خواست از نقض تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی دست بردارند و با بازگشت خود به فرآیند برلین به راه‌حلی سیاسی برای این کشور دست بیابند.

پارلی در صحبت‌هایش ترکیه را به مداخله در لیبی محکوم کرد و همچنین افزود: «از نظر فرانسه هرگونه نقض تحریم‌های تسلیحاتی لیبی از هر سویی بدون تبعیض محکوم است. ترکیه شبه‌نظامیان سوری را به لیبی آورده است و مداخله این کشور در لیبی غیرقابل قبول است.»

پارلی با استناد به مستندات سازمان ملل گفت ترکیه همچنان تعداد زیادی شبه‌نظامی سوری به لیبی اعزام می‌کند.

وزیر دفاع فرانسه همچنین با اشاره به تلاش‌های کشورش برای برقراری آتش‌بس در لیبی گفت: «فرانسه به دنبال دستیابی به آتش‌بس، تقویت راه‌حل سیاسی، ثبات‌بخشی به لیبی و مبارزه با تروریسم در این کشور است.»

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور، به کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است. دو واقع، دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس و دولت طُبرُق در شرق لیبی که حامی خلیفه حفتر، فرمانده «ارتش ملی لیبی» است لیبی را تحت کنترل دارد.

روسیه، مصر، امارات عربی متحده و فرانسه از حفتر حمایت می‌کنند و ترکیه و قطر نیز حامی دولت وفاق ملی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار