روسیه: برجام شاهکار دیپلماسی چند جانبه بود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، ضمن حمایت از برجام، تلاش‌های دولت آمریکا را عامل ضربه زننده به توافق هسته‌ای ایران دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، از توافق هسته‌ای ایران به عنوان شاهکار دیپلماسی چندجانبه‌ای یاد کرد که به دلیل اقدامات آمریکا در شرایط مناسبی قرار ندارد.

دیپلمات ارشد روسیه در پیامی توئیتری به مناسبت پنجمین سالروز انعقاد برجام نوشت: ۵ سال پیش برجام مورد توافق قرار گرفت. برجام به عنوان شاهکار دیپلماسی چند جانبه شناخته می‌شود که راهی را برای حل و فصل یکی از پیچیده‌ترین مشکلات در حوزه منع گسترش جنگ افزار‌های هسته‌ای فراهم کرد. این توافق به دلیل تلاش‌های آمریکا برای ضربه زدن به آن در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد.

روز گذشته وندی شرمن، قائم ‌مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در توافق هسته‌ای، رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال این توافق را مورد انتقاد قرار داد.

طرح جامع اقدام مشترک موسوم به برجام در ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۱۵ به امضای کشور‌های ۱+۵ (چین، روسیه، فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا)، اتحادیه اروپا و ایران رسید. با این حال آمریکا در سال ۲۰۱۸ با طرح ادعا‌های واهی تعهدات خود ذیل برجام را زیر پا گذاشت و کارزار فشار حداکثری را به بهانه تامین ثبات و امنیت در خاورمیانه علیه جمهوری اسلامی به راه انداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
شاهکار برای شما یا ما ؟
آخرین اخبار