جمالی‌نژاد:

آمار روزانه هزار نفر مصدوم تصادفات نیازمند مناسب‌سازی فضا‌ها برای معلولان است

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: روزانه هزار نفر بر اثر تصادفات مصدوم و معلول می‌شوند که این موضوع نیازمند توجه مضاعف همه دستگاه‌ها به موضوع مناسب‌سازی فضا برای مصدومان است.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد که صبح چهارشنبه ۲۵ تیر در دهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سخن می‌گفت، افزود: سال گذشته تعداد تلفات جاده‌ای به ۱۷ هزار نفر رسید و روزی ۵۰ تا ۶۰ نفر بر اثر این تصادفات فوت می‌شدند و این میزان هم اکنون با برنامه ریزی‌های صورت گرفته کاهش یافته، ولی همچنان با حجم زیادی از مصدومان و معلولان مواجهیم که برای رفاه این عزیزان باید موضوع مناسب سازی فضا‌های شهر‌ها و روستا‌ها در کانون توجه تمامی دستگاه‌های دولتی، نهاد‌های عمومی غیر دولتی مثل شهرداری‌ها و دهیاری ها، سازمان‌های مردم نهاد، اصناف و رسانه‌ها به ویژه صداوسیما قرار گیرد.

او اضافه کرد: در عرصه مناسب سازی همپای اقدامات اجرایی دستگاه ها، نیازمند اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و ارایه آموزش‌های مردمی هستیم که بار اصلی این موضوع بر دوش سازمان صدا و سیماست و انتظار می‌رود این سازمان نظیر انعکاس رویداد‌های مرتبط با کرونا در این موضوع هم پررنگ و با برنامه ظاهر شود.

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین گفت: به منظور بررسی موضوعات مرتبط با مناسب سازی در استان‌ها و شهر‌ها و تحقق مصوبات ستاد ملی، لازم است ستاد‌های مناسب سازی استانی و شهرستانی و با حضور تمامی مسوولان بصورت مستمر، هدفمند و بابرنامه و دستورکار مشخص تشکیل و موضوعات را تا حصول نتیجه پیگیری و به وزارت کشور و ستاد ملی گزارش نمایند.

او با اشاره به ارایه گزارش دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور در خصوص اعطای نشان دسترس پذیری در موضوع مناسب سازی در سه رتبه طلایی، نقره‌ای و برنزی به ساختمان‌ها و اماکن دولتی و عمومی، گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای قرار گرفتن موضوع ارزیابی فضا‌های اداری و عمومی در جشنواره شهید رجایی صورت پذیرد تا نمونه‌های موفق این عرصه به افکار عمومی معرفی شود.

رئیس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به داوطلب شدن شهر‌های یزد و اردکان به عنوان پایلوت شهر بدون مانع و پیشنهاد رئیس سازمان بهزیستی مبنی بر معرفی یک شهر یا شهرستان در هر استان در این موضوع گفت: شهر‌ها و شهرستان‌های متقاضی باید برنامه‌ها و طرح‌ها و برنامه زمان بندی اقدامات موردنظر خود را در یک بازه زمانی کوتاه، مثلا سه ساله، با درنظر گرفتن اینکه این طرح‌ها از لحاظ مالی خودکفاست به ستاد ملی ارسال نمایند تا هرچه سریعتر ارزیابی و تعیین تکلیف شود.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به گزارش نماینده وزارت راه و شهرسازی در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه مناسب سازی، با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در این موضوع هم سیاستگذار و هم مجری است، ابراز امیدواری نمود که در جلسه ستاد ملی که بزودی با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل می‌شود، موضوعات اصلی مرتبط با این وزارتخانه مطرح، نهایی و بصورت مصوبه به دستگاه‌ها ابلاغ شود تا شاهد ارتقای سطح خدمات در حوزه مناسب سازی در امور شهرسازی و معماری، رعایت ضوابط در ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌ها و ساختمان‌های دولتی و آموزش‌های دست اندرکاران عرصه ساخت وساز و ... باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
چه جالب برای جلوگیری از تصادف و فرهنگ سازی و جلو گیری از ماشینهای بی کیفیت اقدامی نکنید
آخرین اخبار