کابینه ائتلافی اسرائیل در آستانه فروپاشی؛

کرونا نتانیاهو و گانتس را به جان هم انداخت

شکست صهیونیست‌ها در مقابله با ویروس کرونا از اختلافات بنیادین میان نخست‌وزیران کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ناکامی فاجعه بار رژیم صهیونیستی در مهار ویروس کرونا و به تبع آن بالا گرفتن اعتراضات مردمی علیه نخست وزیر این رژیم، تشدید اختلافات میان بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، نخست وزیران کابینه ائتلافی را موجب شده است.

بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، نتانیاهو به شدت از اقدامات گانتس خشمگین است و او را به کارشکنی در مسیر مقابله با کرونا متهم کرده است. هاآرتص به نقل از منابع داخلی حزب لیکود فاش کرد نتانیاهو از وزیر جنگ اسرائیل عصبانی است و می‌گوید او عامدانه و به دلایل سیاسی، مانع برداشتن گام‌های مطلوب در مسیر مقابله با کرونا می‌شود. نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی معتقد است گانتس جلب رضایت اسرائیلی‌ها را به مقابله با کرونا اولویت داده است.

یک منبع ارشد حزب لیکود نیز افشا کرد نتانیاهو، گانتس را متهم به بی مسئولیتی کرده و می‌گوید اقدامات او زیان‌های اقتصادی بی شماری را به اسرائیل متحمل می‌کند.

در سوی دیگر میدان، بنی گانتس و حزب متبوع او آبی و سفید اتهاماتی را علیه نتانیاهو مطرح کرده و می‌گویند او اصرار به تک‌روی در اداره امور دارد و از اختیار دادن به ارتش و وزارت جنگ برای مقابله با کرونا خودداری می‌کند. به گفته منابع ارشد در حزب آبی و سفید، گانتس، نتانیاهو را مسئول ناکامی رژیم صهیونیستی در مقابله با شیوع کرونا می‌داند.

گفتنی است هزاران اسرائیلی سه شنبه شب با شرکت در تظاهرات علیه نتانیاهو که به فساد متهم است، خواستار کناره گیری او شدند. تظاهرکنندگان در برابر منزل نخست وزیر پرچم‌های سیاه را برافراشتند و خواستار کناره گیری او از قدرت شدند. تظاهرکنندگان سیاست‌های نتانیاهو در مواجه با کرونا را ناکارآمد توصیف کردند.

روز سه شنبه هزار و ۷۱۸ مبتلا به ویروس کرونا در اراضی اشغالی به ثبت رسید که این، بالاترین آمار مبتلایان روزانه از زمان شیوع ویروس به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار