بازگشت هزاران اسپانیایی به قرنطینه همزمان با موج دوم شیوع کرونا

همزمان با آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا در اسپانیا، هزاران نفر از مردم کاتالونیا به قرنطینه بازگشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی اکسپرس، همزمان با آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا در اسپانیا و تلاش این کشور برای مقابله با این ویروس مرگبار، هزاران نفر از ساکنان منطقه خودمختار کاتالونیا در اسپانیا مجبور شدند به قرنطینه بازگردند.

طبق گزارش دیلی اکسپرس، نزدیک به ۱۶۰ هزار نفر از مردم منطقه کاتالونیا پس از افزایش تازه مبتلایان به کرونا، مجبور شده اند به قرنطینه بازگردند.

برپایه گزارش‌ها، امروز چهارشنبه آزمایش ۹۳۸ نفر دیگر مثبت اعلام شد که با این حساب، شمار مبتلایان به کرونا در این منطقه خودمختار به ۷۸ هزار و ۳۰۲ نفر رسید.

این اقدام تنها چند هفته پس از آن اتفاق می‌افتد که قرنطینه ملی در اسپانیا برداشته شده بود.

دو روز پیش نیز رسانه ها گزارش دادند کارکنان بخش بهداشت اسپانیا در میان همه‌گیری کرونا برای بهبود شرایط کاری و همچنین افزایش دستمزد‌ها دست به اعتراض و تظاهرات زدند.

گفتنی است بارسلونا، پایتخت منطقه خودمختار کاتالونیا، مقصدی توریستی است که میزبان مسافرانی از مناطق مختلف جهان به شمار می‌رود.

اسپانیا با دارا بودن بیش از ۳۰۳ هزار نفر مبتلا به کرونا، رتبه هشتم را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است. شمار قربانیان کرونا در این کشور نیز به بیش از ۲۸ هزار نفر می‌رسد.

آمریکا با ثبت بیش از سه و نیم میلیون مبتلا، رتبه نخست موارد ابتلا را در میان کشور‌های جهان داراست.

همچنین برزیل با دارا بودن بیش از یک میلیون و نهصد هزار مبتلا، رتبه دوم موارد ابتلا را در میان کشور‌های جهان داراست. شمار قربانیان کرونا در این کشور نیز به بیش از ۷۴ هزار نفر می‌رسد. هند نیز با دارا بودن بیش از ۹۴۱ هزار نفر، رتبه سوم موارد ابتلا را در میان کشور‌های جهان به دست آورده است.

تاکنون بیش از ۱۳ میلیون نفردر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۵۸۲ هزار نفر در جهان جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار