اولین کشور دارای رشد اقتصادی در دوران رکود معرفی شد؛

رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی

چین امروز اعلام کرد اقتصادش در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۳.۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری شبکه سی ان بی سی، چین امروز پنجشنبه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۳.۲ درصد رشد داشته است؛ مسأله‌ای که به نوشته سی ان بی سی فراتر از انتظار تحلیلگران بوده و نشان از بازگشت از انقباض اقتصادی است که این کشور در سه ماهه نخست شاهد آن بوده است.

با این حساب، چین نخستین اقتصادی شده است که توانسته از زمان آغاز شیوع کرونا در جهان از ابتدای سال جاری میلادی به سمت مسیر رشد خود بازگردد.

دفتر آمار ملی چین امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: به شکلی کلی، اقتصاد ملی بر تأثیر منفی این همه گیری در نیمه نخست سال به شکلی تدریجی غلبه کرده و شاهد مقداری رشد و بهبود تدریجی بوده است.

این در حالی است که اقدامات محدودیتی و قرنطینه در این کشور به منظور مقابله با کرونا کاهش یافته و پکن اقدامات تشویقی را برای رشد اقتصادی خود در پیش گرفته است.

تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۶.۸ درصد در مقایسه با سال گذشته در رکورد فرو رفته بود؛ چرا که چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود، به خاطر شیوع کرونا با ضربه‌ای بزرگ روبرو شد.

گفتنی است دولت چین اقداماتی را در زمینه تقویت اقتصادش بکار بسته که از جمله آن می‌توان به کمک‌های مالی و کاهش نرخ بهره اشاره کرد.

تا کنون بیش از ۱۳ میلیون در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از ۵۶۸ هزار نفر در جهان جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار