واریز ۹۲ درصد از مطالبات کلزاکاران و گندمکاران مازندرانی

۹۲ درصد از وجوه گندم و کلزای خریداری شده از کشاورزان مازندرانی تاکنون به حساب آن‌ها واریز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بهرام نجفی سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران از پیگیری و پرداخت ۹۲ درصد از وجوه گندم و کلزای خریداری شده از کشاورزان مازندرانی خبر داد و گفت:یکهزار و ۳۲۵ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال از مطالبات گندمکاران و ۴۵۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از مطالبات کلزاکاران استان از طریق بانک عامل پرداخت گردید و برای باقیمانده مطالبات نیز اقدامات و پیگیری‌ها در حال انجام است.

او افزود: از آغاز فصل خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مازندران تاکنون ۵۶ هزار و ۲۶۴ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و ۱۱ هزار و ۲۲۹ تن کلزا از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خریداری شد.

نجفی گفت: ارزش گندم خریداری شده در استان یکهزار و ۴۳۶ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال و کلزا نیز ۵۰۰ میلیارد و ۵۸ میلیون ریال می‌باشد که فایل‌های خرید برای پرداخت مابقی مطالبات کشاورزان در اختیار بانک کشاورزی قرار داده شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران، افزود: قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم در سال زراعی جاری بر اساس ۴ درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید ۲۵ هزار ریال و هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال می‌باشد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار