در سایه مخالفت‌های صریح واشنگتن؛

ترکیه و روسیه مذاکرات درباره تحویل سامانه اس-۴۰۰ را ادامه می‌دهند

سفیر ترکیه در روسیه تاکید کرد آنکارا و مسکو گفتگو‌های خود را درباره تحویل دومین محموله اس-۴۰۰ ادامه می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، محمد سمسار، سفیر ترکیه در روسیه، روز گذشته در گفتگو با یک خبرگزاری تُرک گفت مذاکرات آنکارا و مسکو برای ادامه روند تحویل دومین محموله سامانه موشکی اس-۴۰۰ ادامه دارد.

او در خصوص اینکه تحویل محموله دوم سامانه اس-۴۰۰ در چه مرحله‌ای است، گفت: «روابط و همکاری ما با فدراسیون روسیه در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است.» او در ادامه توضیح داد همکاری در صنعت دفاعی نیز در این زمینه نقش مهمی دارد و «مذاکرات میان هیئت‌های مورد اعتماد از دو کشور در حال انجام است.»

این دیپلمات در ادامه افزود: «مقامات هر دو کشور در مورد گمانه زنی‌های مربوط به این موضوع پاسخ‌های لازم را می‌دهند. ما برای ادامه همکاری بین‌المللی کشور‌های خود در سطح سران مصمم هستیم. در این زمینه، معتقدم که بهتر است بدون توجه به گمانه زنی‌ها، روی نتایج ویژه همکاری‌های خود تمرکز کنیم.»

ترکیه نخستین کشور عضو ناتو است که چنین سامانه پدافند هوایی را از روسیه خریداری کرده است. روسیه در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد قراردادی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار با ترکیه برای فروش سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ امضا کرده است. بر اساس این قرارداد علاوه بر تحویل این سامانه به آنکارا اجازه تولید بخشی از فن‌آوری تولید آن نیز به کشور ترکیه داده می‌شود.

این قرارداد تسلیحاتی، مخالفت شدید کشور‌های عضو ناتو از جمله آمریکا را در پی داشت. به اعتقاد واشنگتن این سامانه امنیت تجهیزات نظامی ناتو را به خطر می‌اندازد. با این حال، ترکیه با تمامی فشار‌هایی که از سوی واشنگتن بر آن وارد شده اعلام کرده است حاضر نیست از این قرارداد صرف نظر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار