۱۹ هزار تن سیر مرغوب همدان روانه بازار‌های داخلی و خارجی

مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: امسال ۱۹ هزار تن سیر مرغوب همدان روانه بازار‌های داخلی وخارجی می‌شود.

۱۹ هزار تن سیر مرغوب همدان روانه بازار‌های داخلی و خارجیاحمد قدیمی مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افزود: در سال زراعی۹۹-۹۸ حدود ۱۲۵۰ هکتار از مزارع آبی شهرستان همدان به کشت سیر اختصاص یافته و عملیات برداشت آن هم اواسط تیر آغاز شده که تا اواسط مرداد ادامه خواهد یافت.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال قریب به ۱۹ هزار تن سیر مرغوب توسط کشاورزان روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان اظهار داشت: با توجه به بحران آب و نیاز آبی کم این محصول به کشاورزان توصیه می‌شود برابر الگوی کشت ارائه شده کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، کشت سیر را متناوب با سایر محصولات آبی در نظر بگیرند.

قدیمی اضافه کرد: مرغوبیت بالا، طعم، بو و مزه منحصر به فرد سیر همدان مولفه‌های تاثیر گذاری است که مورد قبول ذائقه شهروندان کشور‌های همسایه قرار گرفته و مسیر صادرات این محصول را هموار کرده است.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان همدان بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۶۳۶ تن سیر خشک همدان به ارزش ۳/۱ میلیون دلار صادر شد.

او افزود: استان همدان با چهار هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زیرکشت سیر خشک و تولید سالانه ۶۰ هزار تن از این محصول، رتبه نخست تولید سیر خشک را در کشور به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.