معاون فرماندار بندر ماهشهر گفت: باید راهکار‌های مناسب در ترویج و آموزش کشاورزان در خصوص کشت‌های جایگزین مانند کلزا و حبوبات ارائه شود.

 شریفی معاون فرماندار بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های کشاورزی خواسته ایم با ارائه راهکار‌های مناسب در ترویج و آموزش کشاورزان در خصوص کشت‌های جایگزین مانند کلزا، حبوبات و دیگر دانه‌های روغنی که مصرف آب کمتری نسبت به برنج بیش از پیش تلاش نمایند.

او در خصوص برخی محدودیت‌های کشت تابستانه افزود: برخی محدودیت‌ها در حوزه آبریز مارون صورت گرفته، که ما نیز در زمینه دفاع از کشاورزان شهرستان و جلوگیری از تضییع حقوق آن‌ها، با مدیران مربوطه جلسات متعددی برگزار کردیم و تاکید شد اگر برای مناطق پایین دست رودخانه مارون محدودیت کشت تابستانه مانند برنج اتخاذ شود باید این محدودیت برای مناطق بالادست نیز اعمال گردد تا عدالت در کشت در کل حوزه آبریز برقرار گردد.

 شریفی در ادامه بیان داشت: زهکش‌های اراضی رامشیر که به رودخانه جراحی ریخته می‌شود و موجب بالا رفتن Ec و نارضایتی کشاورزان بندرماهشهر شده، به ادارات جهاد کشاورزی و امور آب دستور پیگیری و رفع این معضل را صادر نمود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.