برگزاری تور "ارگ" در تاریخی ترین خیابان مشهد

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: "تور ارگ" با هدف آشنایی گروه‌های مرتبط با پاتوق‌های ادبی و هویتی این خیابان تاریخی انجام شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،صدرا یوسفی معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: خیابان ارگ در روزگاری، مرکز هنر‌های نمایشی مشهد به شمار می‌رفت و ۹ سینمای فعال در دل خود داشت. همچنین پیشینه صد سال فعالیت در حوزه تئاتر، در این خیابان به ثبت رسیده است. از این رو اجرای برنامه‌های «هفته ارگ» به همت دبیرخانه چهارسوق مشهد که مستقر در فرهنگسرای بهشت است، در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به نخستین برنامه این هفته افزود: نخستین برنامه، به پخش زنده اینستاگرامی با حضور سید محمد بهشتی و سعید مهر پویا اختصاص داشت که در روز دوشنبه، ۲۳ تیرماه برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: برگزاری تور ارگ، دومین برنامه‌ای بود که بعدازظهر سه‌شنبه، ۲۴ تیرماه مورد اجرا قرار گرفت و میزبان حضور تعدادی از شهرسازان، معماران، فیلمسازان و دیگر گروه‌های مرتبط بود.

بیشتر بخوانید:

یوسفی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برپایی تور ارگ بیان کرد: این تور که با تعداد افراد محدود و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برپا شد، بازدیدکنندگان را با بنا‌های تاریخی، بُعد هویتی و پاتوق‌های ادبی و تاریخ صدساله سینما و تئاتر در خیابان ارگ مشهد آشنا کرد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.