اعلام آمادگی روسیه برای حل و فصل درگیری آذربایجان و ارمنستان

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا به دنبال سوء استفاده از تنش مرزی همسایگان مسکو است، بر آمادگی این کشور در حل و فصل درگیری مرزی آذربایجان و ارمنستان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، «آندریه رودنکو» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) در مصاحبه با خبرنگارن اعلام کرد که روسیه تمام امکانات موجود را برای حل و فصل تنش کنونی میان ارمنستان و آذربایجان به کار خواهد برد.

او تاکید کرد: هر آنچه در توان ما باشد و بهترین ویژگی‌های دیپلماتیک و دیپلماسی مردمی را به کار خواهیم برد تا نه تنها نزاع مرزی دو کشور را حل کنیم بلکه روابط دو کشور همسایه را با مسکو بهبود بخشیم.

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به میانجیگری در مشکلات سال ۲۰۱۷ قره باغ، تاکید کرد که این بار نیز تمام توان مسکو صرف پایان دادن به این درگیری‌ها خواهد شد.

او همچنین گفت: آمریکا در چارچوب سیاست‌های کلی خود برای مهار روسیه، در تلاش است تا از این تنش سوء استفاده کند و کانونی در مرز روسیه فدرال برای خود ایجاد کند. این مسئله روسیه را بر این می‌دارد تا با این تهدید‌ها مقابله کند.

رودنکو افزود: آمریکا معتقد است با این روش می‌تواند توجه روسیه را از مشارکت در حل مشکلات جهان منحرف کند، اما تنها پاسخ ما این است که بر امکانات موجود و تاریخ خود تکیه می‌کنیم و از طریق همکاری دو جانبه کشور‌ها را به مرحله‌ای می‌رسانیم که خود مزایای بهبود همکاری با روسیه را درک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار