یزد، حلقه مفقوده اتصالات ریلی اصفهان- شیراز

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: راه آهن اقلید به یزد در اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

اه آهنبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به فعالیت‌های عمرانی قرارگاه گفت: یکی از بخش‌های عمرانی کشور سیستم حمل و نقل و اتصالات ریلی است که سهم قرارگاه از ۱۴۰۰۰ کیلومتر راه آهن موجود در کشور حدود ۴۰۰۰ کیلومتر است.

دکتر محمد با بیان مزیت رقابتی استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی در مرکز کشور افزود: یزد شاهراه ترانزیتی ایران است و معضلات ریلی این استان به خصوص حلقه مفقوده ریل اصفهان به شیراز عمدتا متوجه نبود منابع مالی است که با توجه به توافقات صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه پیش بینی می‌شود تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری برسد.

او همچنین افزود: تا کنون یک سوم ریل گذاری‌ها انجام شده و این روز‌ها روند کار سرعت خوبی پیدا کرده است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در خصوص راه‌های تامین مالی پروژه‌های عمرانی خاطرنشان کرد: که ورود به بازار بورس فرصت خوبی برای توسعه معدن کشور است.

سعید محمد با اشاره به اینکه برای پیشبرد اهداف عمرانی کشور در بخش صنایع و معادن نیاز به اقدام در دو گام اصلی است، گفت: گام اول خط شکنی وزارت صمت در بخش اصلاح صدور پروانه معادن و حذف سوداگران است تا پیمانکاران واقعی فعالیت در معادن را در دست گیرند.

او  گام دوم را قرارگیری صنایع در کنار معدن کاران دانست و افزود: فعالیت در بخش معدن بدون دخالت صنعت به معنای خام فروشی است و از طرفی صنعت برای ادامه حیات نیاز به نقدینگی دارد.

به گفته سعید محمد پیش از این فروش نفت تا حدودی نقدینگی را مرتفع می‌کرد، اما با وجود تحریم‌ها و کاهش منابع مالی حاصل از فروش نفت، شرکت‌ها در بازار فرابورس ایران به عنوان جایگزین نفت در بخش معادن مطرح شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با بیان شرح جلسات وزارت اقتصاد و دارایی و کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بسته ۱۱۰۰ میلیارد تومانی برای پذیره نویسی در بازار دوم فرابورس تحت عنوان شرکت سهامی عام تعریف شده است.

محمد ابراز امیدواری کرد: با مشارکت مردم در این پروژه‌های سود آور شاهد شکوفایی در توسعه معدنی کشور باشیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار