تخصیص اعتبار برای تکمیل راه آهن یزد - اقلید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل راه آهن یزد- اقلید خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسینی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: احداث راه آهن یزد - اقلید را یکی از پروژه‌های بزرگ زیر ساختی استان و کشور برشمرد که در توسعه متوازن و عادلانه شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و مهریز نقش مهمی خواهد داشت.

او با اشاره به  اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل احداث راه آهن یزد - اقلید، افزود: این اعتبار به دنبال درخواست استان و با توجه سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان یزد در سال گذشته و نیز دستور صریح رئیس جمهور محقق شده است.

حسینی پور ادامه داد: از اهداف راهبردی احداث راه آهن یزد – اقلید برقراری ارتباط میان‌بر ریلی استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد با استان‌های یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است به طوریکه حلقه مفقوده محور ترانزیت ریلی را تکمیل خواهد نمود.

او اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح شاهد رونق و آبادانی بیشتر شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و مهریز و تکمیل مسیر ریلی گردشگری یزد، اصفهان و شیراز خواهیم بود.

حسینی پور تاکید کرد: یزد برای ایفای نقش ملی و منطقه‌ای خود به عنوان مرکز اصلی بازرگانی و ترانزیت کالا نیازمند توسعه روز افزون حمل نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار