همزمان با دهه فجر؛

بهره برداری از صد‌ها پروژه مختلف در استان یزد/ سال ۹۹ سال رونق پروژه‌های ملی در یزد

استاندار یزد گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی صد‌ها پروژه مختلف عمرانی در استان به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از صد‌ها پروژه عمرانی در استان یزدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، محمدعلی طالبی استاندار یزد در نشست خبری  با اصحاب رسانه استان، گفت: همزمان با دهه فجر امسال، ۵۵۵ پروژه با اعتبار هزارو پانصد میلیارد تومان در بخش های زیربنایی، اقتصادی، صنعتی، عمران شهری و روستایی، کشاورزی و غیره افتتاح و به بهره برداری می رسد.

او افزود: با بهره برداری از این تعداد پروژه زمینه اشتغال یک هزار و ۲۸۰ نفر فراهم می شود.

طالبی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۴۳ پروژه در استان یزد خبرداد و گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی عملیات اجرایی این تعداد پروژه با اعتباری حدود ۷۶۰ میلیارد تومان و ۱۹۰ میلیون یورو آغاز می‌شود.

استاندار یزد به اشاره به سفر رئیس جمهور به استان یزد، این سفر را مهمترین رویداد یکسال اخیر استان دانست و گفت: جمع بندی نهایی پروژه‌های مصوب ۴۱ پروژه با اعتبار ۹۴۴ میلیارد تومان بوده است که از این میزان، ۲۵۸ میلیارد در سال ۹۸ و ۶۸۶ میلیارد ۹۹ تخصیص اعتبار خواهد شد.
او اضافه کرد: همچنین دو پروژه از محل صندوق توسعه ملی به مبلغ ۹۰ میلیارد تومان و یک پروژه از طریق ایمیدرو با مبلغ ۴۵ میلیارد تومان تصویب شده است که در نتیجه جمعا ۴۴ پروژه با مبلغ ۱۰۷۹ میلیارد تومان دستاورد سفر ریاست جمهور به استان یزد بوده است.

طالبی سال آینده را سال رونق پروژه‌های بزرگ ملی استان یزد دانست و تصریح کرد: در سال آینده پروژه‌های بزرگی همچون تکمیل ضلع سوم گردشگری با بهره برداری از راه آهن یزد- اقلید و نیزه بهره برداری از گندله سازی بافق در بخش صنعت و  غیره به بهره برداری می‌رسد.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به استان یزد و دستاورد‌های این سفر، گفت: حدود ۸۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های دستگاه‌های قوه قضائیه، پزشکی قانونی، ادارات ثبت اسناد و املاک و زندان استان مصوب شد که مقرر گردید ۲۲ میلیارد از این اعتبارات از محل منابع استانی و مابقی از اعتبارات در اختیار قوه قضاییه تامین می‌شود.

او با بیان اقدامات و دستاورد‌های استان یزد در حوزه آب، تصریح کرد: مهمترین دستاورد شروع مطالعات انتقال آب دریای عمان با تخصیص ۲۵۰ میلیون متر مکعب است که این مطالعات در آستانه اتمام است و بعد از انتخاب سرمایه گذار طی فراخوان، مقدمات اجرایی شدن این عملیات انجام خواهد شد.

طالبی با اشاره به انتخاب استان هرمزگان به عنوان محل استقرار آب شیرین کن‌ها و انجام اقدامات مربوط به تملک این مکان‌ها، گفت: در زمینه سهمیه آب شرب تخصیصی، از خط اول آب انتقالی به استان، برای اولین بار این سهمیه از ۷۰ میلیون متر مکعب فراتر رفته است و در زمینه تامین آب شرب در استان، با شرایط بهتری نسبت به گذشته روبرو هستیم.

استاندار یزد ادامه داد: محل خط دوم انتقال آب شرب نهایی شده که از محل خرسان استان کهگلویه و بویر احمد عملیات اجرایی انجام خواهد شد.

طالبی همچنین اضافه کرد: انتقال آب از خلیج فارس با مشارکت شرکت‌های چادرملو، گل گهر سیرجان و مس سرچشمه در حال انجام است که از سال آینده ۲۰ میلیون متر مکعب آب وارد یزد می‌شود و بخشی از نیاز آب صنعت از این محل تامین خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار