زنان زندانی در جیرفت عروسک می بافند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: گروه‌های جهادی کارگاه عروسک بافی و مکرومه بافی ویژه بانوان در زندان جیرفت راه اندازی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسین سلامی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت:رییس قوه قضاییه بر نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی در عرصه عدالت‌خواهی، آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری حقوق عامه به همت این نهاد‌ها تاکید کرد و در این جهت دادستانی جیرفت همکاری خود را با این نهاد‌ها آغاز کرده است.

او افزود: طی همین مدت کوتاه اقدامات مثبت و موثری از سوی گروه‌های جهادی برای خدمت رسانی به مددجویان زندان جیرفت صورت پذیرفته است که می‌توان به راه اندازی کارگاه عروسک بافی و مکرومه بافی ویژه بانوان زندان جیرفت اشاره کرد که منابع مالی آن به همت این گروه‌ها تامین شده است.

سلامی تصریح کرد:گروه‌های جهادی در جنوب استان بالغ بر دویست بسته غذایی شامل اقلام اساسی تهیه و در ایام کرونا بین خانواده‌های نیازمند زندانی توزیع کردند.

او از ورود گروه‌های جهادی فعال در جنوب استان به موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه زندان خبر داد.

سلامی  بیان داشت:یکی دیگر از اقدامات شایسته‌ای که صورت پذیرفته حضور مستمر پزشکان و دندانپزشکان درقالب گروه‌های جهادی در زندان جیرفت بوده است که به ویزیت و درمان رایگان مددجویان پرداخته اند.

دادستان جیرفت تصریح کرد: از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی می‌توان به برگزاری برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و ارائه مشاوره در زمینه‌های مختلف به مددجویان  اشاره کرد.

سلامی گفت:گروه‌های جهادی با تاسی از ائمه اطهار ، خداباوری ، اخلاص و اعتماد به نفس همواره نشان داده اند که می‌توانند کار‌های سخت و دشوار را با بهترین کیفیت انجام دهند.

او عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی زیبنده نظام اسلامی نیست و کسانی که به هر دلیل دچار آسیب اجتماعی شده‌اند، باید اصلاح شده و به جامعه بازگردند و در این رابطه دادستانی جیرفت آمادگی لازم را دارد تا با گروه‌های جهادی در باز اجتماعی‌کردن افراد آسیب‌دیده همکاری کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار