همتی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت، حمایت خوبی از پروژه انتقال آب خلیج فارس داشته است

استاندار هرمزگان گفت: تاکنون دولت حمایت‌های لازم را از پروژه انتقال آب خلیج فارس انجام داده است.

///////////فریدون همتی استاندار هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتقال پروژه آب خلیج فارس به استان متبوع خود اظهار کرد: این پروژه با سرمایه گذاری و مشارکت سه شرکت معدنی و بخش خصوصی اجرا می‌شود که تاکنون با سرمایه‌گذاری و تسهیلات بانک‌ها حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده که ۶۰ هزار میلیارد ریال آن آورده نقدی سهامداران و مابقی اخذ تسهیلات ریالی و ارزی از صندوق توسعه ملی است.

او تصریح کرد: بخش شیرین سازی آب در این پروژه با ظرفیت ۱ میلیون متر مکعب در روز، توسط شرکت مهندسی آب آسیا در حال اجرا و زیرساخت‌های دریایی و خشکی آن تکمیل شده است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: خط لوله انتقال آب از سایت شیرین سازی شروع و پس از عبور از منطقه حاجی آباد به سیرجان و سپس به سایت گل‌گهر و پس از آن به مس سرچشمه و در نهایت به اردکان یزد می‌رسد.

همتی بیان کرد:  با توجه به اهمیت پروژه و اثرات آن در توسعه صنایع استان‌ها و تأمین نیاز آب پایدار برای توسعه‌های صنعتی، دولت حمایت‌های لازم را تاکنون انجام داده و در دست انجام هم دارد.

او یادآور شد: با اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان هرمزگان، بخشی از آب شرب استان تامین می‌شود و همچنین موجب توسعه زیرساخت‌های آبی می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: فاز اول شیرین‌سازی و قطعه اول خط انتقال آب تا گل‌گهر سیرجان آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و قطعه دوم و سوم هم مربوط به پایان سال ۹۹ است.


بیشتر بخوانید

400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دولتی در کشور


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار