استاندار بوشهر:

اجرای طرح‌ها با وجود کاهش درآمدها برای دولت افتخار است

استاندار بوشهر گفت: اجرای طرح‌ها با وجود کاهش درآمد‌های مالیاتی و نفتی، برای دولت افتخار است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست مشترک نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم مجلس با استاندار و معاونان و فرمانداران بوشهر، گناوه و دیلم، بیان کرد: اجرای طرح‌ها با وجود کاهش درآمد‌های مالیاتی و نفتی، برای دولت افتخار است.

او با اشاره به طرح‌های تامین آب در استان، افزود:  ۱۰ هزار متر معکب آب شیرین‌کن در شهرستان بوشهر اجرا شده بود که اکنون ظرفیت آن به ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب رسیده است که نشان از افزایش ۱۲۵ درصدی دارد. ضمن اینکه آب شیرین کن ۳۵ هزار متر معکبی شهر بوشهر هم در حال اجراست و شرکت مپنا پیمانکار طرح قول داده تا پایان سال آن را به بهره برداری برساند.

استاندار بوشهر با بیان کارهای صورت گرفته در حوزه سدسازی استان بوشهر ادامه داد: سد‌هایی مانند خاییز و دالکی در دست کار و سد‌های باغان و دشت پلنگ، ارغون و اخند با پیشرفت‌های قابل ملاحظه در حال اجراست.

گراوند عنوان کرد: تصویب طرح راه آهن بوشهر در شورای عالی اقتصاد از دیگر اقدام‌های ارزشمند استان بوده به طوری که هم اکنون این طرح حیاتی از مسیر بوشهر در حال اجراست.

او با اشاره به اینکه در سه سال گذشته ۲۸ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های استان اضافه شده است، گفت: در سه ماهه امسال با هدف رونق تولید ۲۵ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری و تولیدی واگذار شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای  ۲۵۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، افزود: سطح زیر کشت پرورش میگو در استان را ۱۰۰ درصد توسعه می‌دهیم و تا پایان دولت به رقم ۵۰ هزار تن برداشت میگوی پرورشی می‌رسیم.

گراوند بیان کرد: در زمینه گردشگری تعداد بوم‌گردی‌ها در استان بوشهر در سه سال اخیر  از یک واحد به ۴۶ واحد افزایش یافته است. افزایش ۱۰۰ درصدی تخت‌های هتل هم از دیگر اقدام‌های مثبت در حوزه گردشگری استان بوده است.

او ضرورت تقویت بندر بوشهر را از برنامه‌های استان عنوان کرد و افزود: با لایروبی صورت گرفته در بندر بوشهر اکنون زمینه برای پهلوگیری کشتی‌ها با ظرفیت ۳۰ هزارتن آماده است، اما باید پیگیری لازم برای افزایش ظرفیت بندر برای پهلوگیری کشتی‌ها با ظرفیت ۵۰ هزارتن صورت گیرد.

استاندار بوشهر به بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر هم اشاره کرد و گفت: ساخت این مرکز در سه سال اخیر آغاز شده است و امسال تکمیل خواهد شد. نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استان، وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی برای بیمارستان شهدای هسته‌ای هزینه شده وقریب ۳۰ میلیارد دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.