بسته اخبار انتظامی استان کرمان؛

دستگیری عامل هک و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان

با بسته اخبار انتظامی امروز ۲۷ تیر ماه ۹۹ با سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان همراه باشید.

دستگیری عامل هک و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در عنبرآبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سرهنگ محمود بیدشکی فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس فتا شهرستان عنبرآباد مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب چند شهروند، پیگیری موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا شهرستان عنبرآباد قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی از طریق ایجاد درگاه جعلی و فریب چند شهروند اقدام به خرید کارت شارژ از طریق رمز دوم کارت‌ها کرده و مبالغی را هم به کارت‌های مختلف انتقال داده است.

این مسئول انتظامی بیان داشت: در این رابطه کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی یک جوان ۱۸ ساله که اقدام به هک اطلاعات حساب مالباختگان می‌کرد را شناسایی و وی را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند که این فرد در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به برداشت غیرمجاز از حساب مالباختگان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد با بیان این که تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم متهم ادامه دارد از شهروندان خواست: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی شارژ سیم کارت‌های تلفن همراه می‌کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.

سرهنگ بیدشکی در پایان گفت: هموطنان می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین هشدار‌های سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم فضای مجازی مطلع شوند.

کشف ۶۰ کیلوگرم شیشه از تانکر حمل سوخت

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۶۰ کیلوگرم شیشه از یک تانکر حمل سوخت در عملیات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ موسی حسینی گفت: ماموران ایستگاه بازرسی"مرصاد" با اشرافیت اطلاعاتی از ورود یک محموله مواد روانگردان صنعتی مطلع شدند و در این رابطه با هوشیاری مضاعف هنگام کنترل خودرو‌های عبوری محور"زاهدان-کرمان"به یک دستگاه تانکر حمل سوخت مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه این خودرو از کشور افغانستان عازم مرکز کشور بود، تصریح کرد: ماموران در بازرسی تخصصی از این تانکر ۶۰ کیلوگرم شیشه که به صورت ماهرانه‌ای در چند قسمت آن جاساز شده بود، کشف کردند.

سرهنگ حسینی با اشاره به دستگیری راننده و معرفی وی به مراجع قضایی بیان داشت: مواد روانگردان صنعتی هزاران برابر نسبت به موادمخدر سنتی مخرب و خطرناک‌تر هستند که در کنار تلاش مضاعف پلیس برای مقابله با هرگونه ورود و توزیع این دسته مواد لازم است جوانان و سایر افراد جامعه با جدیت هرچه تمامتر از گرایش به هرگونه موادافیونی دوری کنند.

توقیف موتورسنگین غیرمجاز به ارزش یک میلیارد ریال در رفسنجان

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ"محمدمهدی کریمی"اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی با یکسری کار اطلاعاتی از وجود یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی آگاهی یافتند.
او افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از این محل یک دستگاه موتورسیکلت کیپس هزارو ۳۰۰ سی سی فاقد هرگونه اسناد و مدارک که به صورت قاچاق وارد شده بود را کشف کردند که ارزش آن توسط کارشناسان یک میلیارد ریال علام شده است.

فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: تردد موتورسیکلت‌های سنگین غیر قانونی است و مالکان آن‌ها بایدمجوز تردد را از پلیس اخذ و فقط در پیست موتور سواری مجاز به استفاده هستند.

کشف ۱۳۱ کیلوگرم تریاک درعملیات شبانه پلیس کهنوج

فرمانده انتظامی شهرستان "کهنوج" از کشف ۱۳۰ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک از یک دستگاه خودرو پراید در عملیات شبانه پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ شاهپور بهرامی گفت: در راستای مبارزه شبانه روزی با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کهنوج با انجام کار اطلاعاتی از انتقال مقداری موادمخدر از محدوده این شهرستان و سپس شهرستان فاریاب مطلع شدند.

او افزود:در این رابطه ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با همکاری یگان امداد یک دستگاه خودروی پراید را در محدوده گردنه"کلکسورک"مشاهده و آن را متوقف کردند.

سرهنگ بهرامی با اشاره به اینکه رصد اطلاعاتی و شناسایی خودروی حامل مواد موفقیت آمیز بود، تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو ۱۳۰ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک کشف و یک قاچاقچی دستگیر شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار