مقام اروپایی: اسرائیل به دنبال کشاندن آمریکا به جنگ با ایران پیش از انتخابات نوامبر است

یک مقام اروپایی از نگرانی اتحادیه اروپا از تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد مناقشه میان ایران و آمریکا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام اتحادیه اروپا، که نخواست هویتش افشا شود، می‌گوید رژیم صهیونیستی ممکن است در تلاش برای سوق دادن آمریکا به سمت درگیری نظامی با ایران پیش از انتخابات نوامبر باشد.

این مقام اتحادیه اروپا در گفتگو پایگاه آمریکایی بیزنس اینسایدر ضمن ابراز نگرانی گفت: می‌ترسم نقشه فعلی اسرائیل فعلی، تحریک ایران به واکنش باشد که در صورت بقای دونالد ترامپ در کاخ سفید، می‌تواند به تنش نظامی تبدیل شود.

بیزنس اینسایدر به نقل از این مقام اروپایی گزارش داد دولت احتمالی جو بایدن تمایل کمتری به ماجراجویی‌ها و ماموریت‌های سری برای انفجار تاسیسات هسته‌ای خواهد داشت.

از سوی دیگر یک مقام نظامی سابق صهیونیست نیز به بیزنس اینسایدر گفت در جامعه اطلاعاتی اسرائیل معمول است که مامورین آن در پس برخی حوادث مشکوک در نقاط دیگر شناخته شده باشند. این مقام صهیونیست افزود تل‌آویو از کارزار فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه ایران پیروی می‌کند.

در حالی که که کمتر از چهار ماه تا انتخابات سرنوشت ساز آمریکا زمان باقی مانده، زمزمه های شکست ترامپ در ماه نوامبر شدت گرفته است. بنیامین نتانیاهو نیز که متحدی به سرسختی ترامپ برای اجرای برنامه های تجاوزکارانه خود در چهار سال گذشته نداشته، در تقلایی روز افزون در صدد اجرای تمامی برنامه های نیمه تمام خود تا روز موعد سوم نوامبر است.

به باور ناظران سیاسی، در صورت راهیابی بایدن به کاخ سفید، تل‌آویو مسیر دشواری برای تحقق برنامه های خود از جمله توسعه حاکمیت غیر قانونی خود بر کرانه باختری پیش رو خواهد داشت. از سوی دیگر اوضاع فاجعه بار داخلی در کابینه ائتلافی این رژیم و بازگشت تدریجی بن بست سیاسی به اراضی اشغالی از جمله دلایل دیگریست که نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به چنین تقلایی واداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۲:۳۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
بایدن و ترامپ تفاوتی باهم ندارند.
بی خودی آدرس غلط ندید.
اینکه ترامپ باشه جنگ میشه بایدن بیاد صلح می شه حرف غلطیست که اروپایی ها می خواهند به کانون های فکری ایران تزریق کنن یا این حرف که اسراعیل می خواد آمریکا را به سمت جنگ با ایران بکشونه چرنده.
می خوان تبلیغات ناصحیح انجام بدن تا ایران را از واکنش نشان دادن بترسونن.
هر وقت آمریکا فکرکنه ایران واکنش نشون نمی ده یا واکنشش ضعیفه، دست به یک غلطی می زنه.
جنگ هم نمی شه. ایران و آمریکا انقدر اختلاف با هم دارند که آمریکا برای جنگ با ایران منتظر بهانه نیست.
هر وقت آمریکا خیال واهی پیروزی بر ایران را داشته باشه حمله می کنه و تنها چیزی که جلوی این حمله را می گیره قدرت نظامی و اتحاد مردم هستش.
این که هنوز ما زنده ایم، به معنای اینه که هنوز قوی هستیم و آنها در حمله به ما ناکم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
چشم بسته غیب گفته. فکر کری برای چی اینهمه فشار به ترامپ میارند؟ از روزی که رییس جمهور شده هر روز براش یه بحران درست می‌کنند. ترامپ اینقدر نادون بود که سلیمانی رو ترور کنه ولی خوشبختانه اینقدر احمق نبود که وارد درگیری نظامی تمام عیار با ایران بشه. به هر حال امیدوارم زیر بار این فشارها قدرت تصمیم گیریشو به کل از دست نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
اتفاقا مام خيلي خيلي استقبال ميكنيم كه بلاي عين الاسد رو تكميلش كنيم
آخرین اخبار