مسائل فرهنگی موجود در جامعه از دغدغه‌های اهل ایمان

امام جمعه شهرکرد گفت: مسائل فرهنگی موجود در جامعه همیشه از دغدغه‌های اهل ایمان بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلیمن محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در پیام جمعه این هفته با اشاره به گلایه‌مندی مردمی از وضعیت عفاف و حجاب در استان، گفت: مسائل فرهنگی از مطالبات جدی به حق مردم است.

او با بیان اینکه بسیاری از بلایا به علت غفلت از خداوند و بی‌توجهی به انجام وظایف در برابر پروردگار است، اظهار داشت: بلایا و سختی‌ها هشداری برای توجه بیشتر به خداوند است، مال، ثروت، شهوت و سرگرمی به مسائل پوچ انسان را از یاد خداوند غافل می‌کند.

نکونام افزود: مسائل فرهنگی موجود در جامعه همیشه از دغدغه‌های اهل ایمان بوده است، نباید اجازه داد ویروس کرونا موجب کمرنگ شدن اجتماعات مذهبی مانند نمازجمعه، برگزاری دعا‌های ندبه و نماز‌های جماعت شود، اما این جمع‌های مذهبی باید طبق پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود تا سلامت جامعه در خطر قرار نگیرد.


بیشتر بخوانید


او تأکید کرد: مراسمات مذهبی به دفع بلا کمک می‌کند، بنابراین باید با توسل به خدا و امر به معروف و نهی از منکر برای دفع بلا دعا کنیم، توجه به سمت خدا باید جدی گرفته شود.

نکونام با بیان اینکه اینکه ازدواج به موقع و آسان می‌تواند از ضایعات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری کند، گفت: طلایه‌داران و ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز نقش مهمی در کاهش این آسیب‌ها می‌توانند داشته باشند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار