بایدن درباره مداخله روسیه و چین در انتخابات آتی هشدار داد

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا بر این باور است که عوامل خارجی از جمله چین و روسیه ممکن است برنامه‌هایی برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص مداخله عوامل خارجی در انتخابات سوم نوامبر در این کشور هشدار داد.

جو بایدن روز جمعه در ابتدای نشست انتخاباتی خود گفت: ما از قبل می‌دانیم و من به شما تضمین می‌دهم که از این موضوع آگاهم، زیرا دوباره اطلاعاتی دریافت کردم. روس‌ها هنوز در تلاش هستند تا روند انتخابات ما را تفویض کند.

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در ادامه چین و برخی عوامل خارجی دیگر را به تلاش برای تحت الشعاع قرار دادن نتایج انتخابات آمریکا متهم کرد.

دموکرات‌های پیش از این با طرح ادعای مداخله روسیه و دیگر عوامل خارجی در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، زنگ هشداری را در خصوص ناامن بودن نظام انتخاباتی در این کشور به صدا درآوردند.

این در حالی  است که بررسی پرونده درازمدت مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت بدون حصول شواهدی محکم دال بر این ادعا، سال گذشته میلادی در بایگانی وزارت دادگستری آمریکا مسکوت شد. در این پرونده که هدایت آن بر عهده رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا بود، هیچ مدرکی مبنی بر تبانی میان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و عوامل روس برای تحت تاثیر قرار دادن نتایج انتخابات یافت نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار