پیش‌بینی وزیر انرژی روسیه درباره قیمت نفت

«الکساندر نواک» اعلام کرد روسیه پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت در سطح بشکه‌ای ۴۰ تا ۴۳ دلار و با ثبات نسبی باقی بماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت در سطح بشکه‌ای ۴۰ تا ۴۳ دلار و با ثبات نسبی باقی بماند و همچنین پس از برداشته شدن قیود کاهش تولید، افزایش قیمتی را شاهد نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که امکان تغییر قیمت نفت به علت رشد قیمت‌ها در اوپک گفت: چنین مسئله‌ای را پیش‌بینی نمی‌کنیم و دلیل این امر این است که بازار قبلاً این موضوع را در نظر گرفته است.

نواک افزود: قیمت نفت به مدت یک ماه در سطح بشکه‌ای ۴۰ تا ۴۳ دلار ثابت است و این قیمت تا حدی براساس توازن موجود در بازار ثابت باقی خواهد ماند.

وی تاکید کرد که شرکت‌های نفتی تصمیماتی را درباره اجرای توافقنامه‌های صادرات نفت در سایه افزایش حجم تولید در چارچوب اوپک پلاس اتخاذ کرده اند.

وزیر انرژی روسیه در پایان اعلام کرد اولویت این کشور تامین نیاز بازار داخلی سپس اتخاد تصمیماتی از سوی شرکت‌های نفتی برای اجرای قرارداد‌ها و توافقنامه‌‎های بین‌المللی است.

این در حالی است که بهای جهانی نفت در معاملات روزهای آخر هفته گذشته با تاثیر از کاهش ذخایر نفتی آمریکا با روند صعودی همراه بود.

پیش از این نیز سازمان کشور‌های صادرکننده نفت اوپک تخمین زده بود که میزان تقاضای جهانی برای نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۰ با کاهش ۸.۹ میلیون بشکه‌ای در روز مواجه شود و در نیمه دوم سال جاری تا حدودی ثبات خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار