ابتلای ۷۶ نفر از کادر درمان گناباد به کرونا ویروس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۷۶ نفر از کارکنان و کادر درمان این دانشگاه به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۷۶ نفر از کارکنان و کادر درمان این دانشگاه به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که تعدادی از آنان تحت درمان قرار گرفته و بهبود یافته‌اند و تعدادی دیگر نیز تحت درمان یا در قرنطینه خانگی قرار دارند.

او افزود: کارکنان و کادر درمان خط مقابله با کرونا بیش از پنج ماه است که در شرایط بسیار سخت درگیر مبارزه با این ویروس هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: درصد مثبت تست‌های کرونا در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه «گناباد و بجستان» افزایش و متوسط سن بیماران مبتلا که نیاز به بستری پیدا کرده‌اند، کاهش یافته است.

باذلی بیان کرد: مسن بودن جمعیت گناباد و بجستان استعداد این شهرستان‌ها را برای ابتلا به بیماری کرونا افزایش داده، ولی با این وجود تعداد فوتی‌های این مناطق به نسبت متوسط کشوری کمتر است.

او تصریح کرد: با وجود اقدامات آموزشی و مراقبت‌های انجام شده، پوشش حفاظت فردی و فاصله اجتماعی توسط مردم کمتر رعایت می‌شود که این امر در شیوع بیشتر ویروس کرونا تاثیر بسیار داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تاکید کرد: تنها راه مقابله و پیشگیری از این بیماری، کاهش مراودات اجتماعی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پوشش و حفاظت فردی است.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.