رئیس پلیس فتا استان قم مطرح کرد؛

حفظ حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی یک اولویت همگانی است

سرهنگ موالی گفت: باید در فضای مجازی اطلاعات خصوصی را نسبت به اهمیت آن دسته‌بندی کرده و در انتشار آن دقت و هوشیاری لازم را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به اینکه یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب‌های حضور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی عدم تولید و انتشار اطلاعات شخصی توسط خود شخص است، گفت: همان‌طور که ما دائماً در فضای حقیقی با یک سری افراد در جامعه در ارتباط هستیم که شامل حوزه ارتباطات فردی ما در زندگی روزمره می‌شود؛ بهتر است در فضای مجازی هم اطلاعات خصوصی را نسبت به اهمیت آن دسته‌بندی کرده و در انتشار آن دقت و هوشیاری لازم را داشته باشیم.

او ادامه داد: افشای اطلاعات حریم خصوصی شاید موجب ناراحتی، دل‌زدگی از اجتماع، ایجاد خسارت، شرمساری یا بعضی موارد دیگر برای فرد در جامعه شود و به همین خاطر است که افراد نمی‌خواهند این اطلاعات به هر نوعی شده چه از طرف خود فرد و یا اشخاص ثالث در جایی افشا شود چرا که این اطلاعات حریم خصوصی فرد در زندگی یا در فضای مجازی آن‌ها است.

رئیس پلیس فتا استان قم در جهت حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی گفت: اگر اطلاعات کافی در خصوص شبکه اجتماعی مورد نظر خود ندارید، به آن وارد نشوید، زیرا که ورود و عضویت بدون آگاهی از تهدیدات و آسیب‌ها، باعث نشر اطلاعات و سوءاستفاده از محتوای شخصی کاربر می‌شود.

سرهنگ موالی تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی جهت ارسال تصاویر خصوصی و خانوادگی نیست و از تبعات این انتشار و به اشتراک گذاری افتادن در دام مجرمان سایبری است لذا کاربران می‌بایست به سایت‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنند و هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا اخذ مشاوره و راهنمایی می‌توانند به بخش فوریت‌های سایبری سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند یا در ساعات اداری با شماره تماس ۰۲۵۲۱۸۲۴۲۱۷ و در ساعات غیر اداری با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.