مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:

بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان ۸۰ درصد پیشرفت دارد

بن عباس گفت: بازسازی منازل زلزله زده در منطقه گلگیر مسجدسلیمان پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی نشان می‌دهد.

امید بن عباس مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان مسجدسلیمان امروز با حضور فرماندار این شهرستان انجام شد.

او روند پیشرفت منازل زلزله زده در مسجدسلیمان را مطلوب توصیف کرد و افزود: تا به امروز بازسازی و تعمیرات در بخش گلگیر این شهرستان ۸۰ درصد پیشرفت داشته است که آن‌ها را نیز طی ماه‌های آینده می‌توانیم به بهره‌برداری برسانیم.

بن عباس اظهار داشت: ۶۰۰ واحد در شهر مسجدسلیمان به صورت درجاسازی انجام شده که در حال احداث هستند از این تعداد ۱۵۰ واحد تکمیل شده و ۲۰۰ واحد دیگر نیز به مرحله نازک کاری رسیده که امیدواریم ماه آینده به بهره‌برداری برسند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: ستاد بازسازی در شهرستان مسجدسلیمان احداث ۵۴۰ واحد در شهرک امام رضا (ع) را پس از وقوع زلزله آغاز کرد که زیرساخت‌های لازم از قبیل؛ آب و برق برای این شهرک تامین شده و الان نیز پیگیر هستیم تا سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان پای کار بیایند و خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.

این مقام مسئول در خصوص سرعت منازل در حال احداث ادامه داد: بخشی از سرعت احداث به منابع مالی بستگی دارد و در حال حاضر که شرایط مالی کشور با مشکلاتی رو به رو است، تسریع در این روند، کار ساده و آسانی نیست، همچنین در منطقه‌ای مانند شهرک امام رضا (ع) که تازه تاسیس است انجام فاز مطالعاتی و ایجاد زیرساخت‌های لازم آن مثل آب، برق، فاضلاب، گاز، مخابرات و... با وجود کمبود اعتبارات فعلی کار ساده‌ای نیست و نیازمند زمان بیشتری است.

بن عباس با بیان اینکه با پیگیری‌های استاندار خوزستان و جدیت مسئولان در چند ماه اخیر سرعت پیشرفت کار خوب بوده و الان شهرک امام رضا (ع) وارد مرحله ساخت و ساز شده و اقدامات مقدماتی را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: هنر ما در انجام رفتار‌های پیشگیرانه است تا زمان‌هایی که با بلایای طبیعی رو به رو می‌شویم شاهد خسارت‌های جانی و مالی کمتری باشیم.

او با بیان اینکه در مقابله با بلایای طبیعی اصل موضوع رفتار‌های پیشگیرانه است بیان داشت: هنگام وقوع بلایای طبیعی با رفتار‌های پیشگیرانه می‌توان شاهد خسارت‌های مالی و جانی کمتری بود، درواقع پیشگیری مساله‌ای است که جزو وظایف ما است و قطعا هم در این مسیر پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

بن عباس گفت: ما باید از گذشته درس بگیریم و نقصان‌های موجود را جبران کنیم تا بتوانیم مسیر جدیدی را با اقدامات اصلاحی طراحی کنیم و بر اساس آن گام برداریم،  اصل کار در شهرستان صورت می‌پذیرد و هرچقدر که مسئولان و مدیران شهرستان همت بیشتری به خرج دهند سایر مجموعه‌های پشتیبانی هم حمایت می‌کنند و باعث می‌شود سرعت انجام کار‌ها افزایش پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در خصوص وضعیت ساختمان تامین اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت: این شعبه تا ۱۵ مرداد به محل جدید به صورت موقت منتقل می‌شود و برای ساختمان فعلی که خساراتی هم در زلزله سال گذشته متحمل شده تا نیمه مرداد برای مقاوم سازی و یا تخریب و ساخت مجدد آن، بر اساس نظر شرکت‌های مشاور تصمیم‌گیری خواهد شد و اقدامات بعدی انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار