کرونا، نقل مجلس خانواده ها/ درصد بالایی از بیماران، خانوادگی بستری می شوند

رئیس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ما درصد بالایی از بیماران کرونایی را داریم که به صورت خانوادگی در بیمارستان ها بستری هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رحیمی رئیس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ما درصد بالایی از بیمارانی را داریم که به صورت خانوادگی بستری هستند یعنی در یک اتاق پدر، مادر و فرزند بستری هستند.
 
او افزود: حتی در همین مدت اخیر، تعداد بسیار زیادی خانواده را در منزل درمان کرده ایم؛ این موضوع نشان دهنده رعایت نشدن بهداشت در بین این افراد بوده است؛ بار بیماری را نباید بر دوش درمان انداخت بلکه باید بر بهداشت و پیشگیری تمرکز کرد.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره ویژگی جهش ویروس کرونا ادامه داد: این ویروس جهشی داشته که به موجب آن، سرایت پذیری آن افزایش یافته است؛ بعضی خبر‌ها در فضای مجازی حاکی از این بود که جهش این ویروس، موجب وحشی شدن آن شده است.
 
خراسان رضوی با وجود تلاش‌هایی که به واسطه آن از وضعیت قرمز در موج اول رهایی یافته بود، چندی پیش با اوج گیری ویروس کرونا و شروع موج دوم این بیماری، دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفت.
 
رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی افراد موجب افزایش بیماران کرونا شده که همین موضوع فشار‌های زیادی را به کادر درمان تحمیل کرده است.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار