انفجار باتری، نگرانی اصلی شرکت‌های سازنده شارژرهای سریع

شرکت‌های بزرگ سازنده شارژرهای سریع با مشکلاتی از قبیل انفجار باتری در فرآیند آزمایش شارژرها مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در چند روز اخیر بسیاری از شرکت‌های سازنده تلفن‌های همراه خبر ساخت شارژر‌های سریع جدیدی را دادند که توانی بیش از صد وات دارند و قرار است از آن‌ها در نسل بعدی گوشی‌ها استفاده شود؛ برای مثال شرکت iQOO از شارژر ۱۲۰ واتی خود رونمایی کرد و شرکت ریلمی نیز از شارژر ۱۲۵ واتی خود پرده برداشت. هرچند نباید فراموش کرد که شیائومی در حال آزمایش یک شارژر ۱۰۰ واتی و شرکت اوپو نیز در حال آزمایش یک شارژر ۱۲۵ واتی از نوع بی‌سیم است که در صورت موفقیت می‌تواند جایگزین شارژر ۹۰ واتی بی‌سیم لنوو شود.

شرکت اوپو درباره قدرت شارژر جدید خود اعلام کرده است که این شارژر می‌تواند در ۱۷ دقیقه باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را شارژر کند؛ هرچند سرعت بالا در شارژ به معنای برتری یک شرکت نسبت به شرکت دیگر نیست چرا که هرچه سرعت شارژ یک دستگاه بالاتر باشد به همان میزان دمای باتری آن دستگاه افزایش پیدا می‌کند و به این ترتیب احتمال انفجار باتری وجود خواهد داشت.

شارژر 100 واتی

استفاده از سنسور دما در باتری گوشی‌های جدید

شرکت ریلمی از یک سنسور دما در باتری‌های خود استفاده کرده است تا مانع از افزایش بیش از حد دمای باتری شود، اما شرکت اوپو به استفاده از یک سنسور دما در باتری محصولات خود اکتفا نکرده و تصمیم گرفته از ۱۰ سنسور تشخیص دما استفاده کند. در مقابل این دو شرکت، شرکت iQOO قرار گرفته که اعتقاد دارد استفاده از سنسور در گوشی اصلا کافی نیست و باید وسیله‌ای به عنوان خنک کننده روی مادربرد گوشی‌ها نصب شود.

تنها بخش مشترک بین سه شرکت بزرگ سازنده شارژر‌های بسیار سریع، روش شارژ باتری‌ها است، شارژر‌هایی که هر سه شرکت طراحی کردند ظرفیت باتری را به دو بخش تقسیم می‌کنند تا باتری سریع‌تر از قبل شارژ شوند، برای مثال یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت به دو باتری با ظرفیت ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت تقسیم شده و سپس مراحل شارژ انجام می‌شود. با این حال برای مشخص شدن میزان عملکرد شارژر‌ها باید تا زمان عرضه آن‌ها در بازار منتظر ماند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار