کاهش نرخ بیکاری سالانه کشور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرماشاه کاهش نرخ بیکاری سالانه کشور از بهار ۹۶ تا ۹۸ به میزان ۱.۴ درصد را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرماشاه کاهش نرخ بیکاری سالانه کشور از بهار ۹۶ تا ۹۸ به میزان ۱.۴ درصد را اعلام کرد و گفت : طی مدت مشابه از بهار ۹۶ تا ۹۸ نرخ بیکاری در استان کرمانشاه به میزان ۶ درصد کاهش یافته است.

او گفت : در بهار ۹۶ نرخ بیکاری کشور معادل ۱۲ و ۶ دهم بوده و در بهار ۹۹ به ۹ و ۸ دهم رسیده و در استان کرمانشاه در بهار ۹۶ نرخ بیکاری ۲۰ و ۴ دهم درصد بوده که در بهار ۹۹ به ۱۳ و ۸ دهم درصد کاهش پیدا کرده است.

او با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر نرخ بیکاری در بهار امسال بعد از استان‌های لرستان و چهارمحال بختیاری در رتبه سوم قرار دارد، افزود: بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال ۹۸ یک درصد کاهش کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و تامین اجتماعی کرمانشاه، فاصله نرخ بیکاری فصل بهار سال ۹۶ استان براساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران با متوسط نرخ بیکاری کل کشور ۷.۸ درصد اعلام کرد و افزود: فاصله نرخ بیکاری فصل بهار ۹۹ در استان با متوسط کشوری به چهار درصد رسیده است.

عزیزی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی به طور ناخالص در سطح استان ایجاد شده است که شهرستان‌های کنگاور، اسلام آبادغرب و جوانرود در ثبت اشتغال‌های ایجاد شده، پیشتاز هستند.

او با اشاره به تعهد ایجاد ۴۷ هزار و ۳۰۸ فرصت شغلی به طور ناخالص براساس سند اشتغال برای سال ۹۹ گفت: خوشبختانه تاکنون براساس سند اشتغال ۴۰ درصد تعهد سال۹۹ در ایجاد فرصت‌های شغلی در چهار ماهه اول امسال محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین به اشتغال ایجادی توسط دستگاه‌های اجرایی اشاره و افزود: جهادکشاورزی با ایجاد چهار هزار و ۶۱۴ فرصت شغلی و صنعت، معدن و تجارت با ایجاد چهار هزار و ۴۹ فرصت شغلی در رده‌های اول و دوم قرار دارند.

عزیزی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و راه و شهرسازی نیز دیگر دستگاه‌هایی هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون بین یک تا ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

او در رابطه با ثبت نام متقاضیان تسهیلات ویژه کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا گفت: تاکنون پنج هزار و ۳۶۳ واحد کسب و کار با مبلغ ۷۳ میلیارد تومان برای حمایت از هفت هزارو ۷۷۳ فرصت شغلی در سامانه کارا در استان کرمانشاه ثبت شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.