برداشت گندم در اقلید

برداشت گندم از کشتزار‌های شهرستان اقلید آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید علی آقا میرطالبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: برداشت گندم از سطح ۲۷ هزار هکتار از کشتزار‌های این شهرستان آغاز شده که از این میزان ۲۱ هزار هکتار اراضی آبی و مابقی اراضی دیم است.

او، با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۷۰ هزار تن گندم برداشت شود، بیان کرد: عمده ارقام گندم آبی کشت شده شامل، پیشگام، میهن و حیدری و ارقام گندم دیم شامل آذر۲ و محلی است.

میرطالبی تصریح کرد: با توجه به اینکه تامین نهاده‌های سال آینده بر اساس تناژ گندم تحویلی است از کشاورزان این شهرستان درخواست کرد گندم و جو مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید تعیین شده تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید، ادامه داد: قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم امسال ۲۵ هزار ریال و هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال تعیین شده که خرید جو نیز به صورت توافقی انجام می‌شود.

او، افزود: امسال عملیات برداشت گندم، جو و دانه روغنی کلزا در شهرستان اقلید با استفاده بیش از ۱۲۰ دستگاه کمباین انجام می‌شود که ۱۰ مرکز خرید گندم شامل تعاونی روستایی، تعاونی‌های تولید و سازمان غله، آماده خرید تولیدات مازاد بر مصرف کشاورزان این شهرستان هستند.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد و از قطب‌های کشاورزی استان فارس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
پول گندم ما را بدین پاییز اومد دیگه
آخرین اخبار