سازمان ملل: شمار قربانیان ویروس کرونا در یمن به شدت بالاست

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل از شمار بالای مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در یمن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان ملل از شمار بالای مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور جنگ زده یمن خبر داد.

بر این اساس، استفان دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه میانگین جان باختگان کرونا در یمن معادل بیش از ۲۷ درصد مبتلایان است، گفت: میانگین جان باختگان کرونا در یمن به طور نگران کننده‌ای در سطح بالایی قرار دارد و به پنج برابر میانگین جهانی رسیده است.

پیش تر محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: «تداوم تجاوز رژیم سعودی به یمن در سایه شیوع ویروس کرونا جنایت علیه بشریت است.»

علی رغم ادعای رژیم سعودی در استقرار آتش بس در یمن به دلیل شیوع ویروس کرونا، این رژیم همچنان به کشتار مردم بی گناه این کشور ادامه می دهد. همچنین عربستان با ایجاد قحطی هدفمند در یمن، می کوشد مردم این کشور را برای قبول خواسته های خود تحت فشار قرار دهد. 

تاکنون یک هزار و ۵۰۰ تن در یمن به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۴۴۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اثر تجاوز ۶ ساله عربستان و متحدان و حامیانش از کشور‌های عربی و غربی به یمن و محاصره اقتصادی مردم مظلوم این کشور، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار