سیر صعودی مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: رکورد مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد شکسته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: مصرف برق در ساعات اوج بار از مرز ۴۴۷ مگاوات گذشته و به نوعی رکورد زده است.
 
راهزادی از افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در استان به‌دلیل گرمای زودرس خبر داد و افزود: میزان مصرف برق در ساعات اوج بار شب به ۴۴۷ مگاوات ساعت رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه مصرف برق در شهرستان‌های گرمسیری استان به‌شدت سیر صعودی داشته و البته در تلاش هستیم این رشد صعودی را در روز‌های آینده مدیریت مصرف کنیم.
 
راهزادی افزود: براساس تحلیل‌های سازمان هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد دمای هوا در فصل گرم امسال شدت می‌گیرد و با شدت گرفتن دمای هوا به‌طور حتم میزان مصرف برق در بین مشترکین برق نیز رشد نگران کننده‌ای خواهد داشت.
 
او با بیان اینکه در نامه‌ای به معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و در اجرای مصوبه سیزدهم تیرماه ۱۳۹۷ هیات وزیران و نامه نوزدهم تیرماه ۱۳۹۸ دبیر هیات دولت به وزیر کشور از این معاونت خواسته‌ایم ساعات اداری در این استان را تغییر دهد، بیان کرد: ما معتقدیم براساس روند افزایشی مصرف برق در این استان، ساعات کار در ادارات، شهرداری‌ها، موسسات غیردولتی، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به ویژه در مناطق گرمسیری باید تغییر کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس درخواست ما، ساعات کار باید از پانزدهم خردادماه تا ۱۵ شهریورماه و به منظور بهینه سازی مصرف انرژی و کنترل مصرف در ساعات پیک بار (اوج مصرف) به ساعات شش و ۳۰ دقیقه تا حداکثر ۱۳ و ۳۰ دقیقه تغییر کند.
 
راهزادی میزان مصرف برق در ساعات اوج بار روز استان کهگیلویه و بویراحمد را ۴۳۵ مگاوات عنوان و افزود: میزان مصرف برق در گچساران با ۱۶۷ مگاوات بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده است.
 
او بیان کرد: بویراحمد و دنا با ۱۰۹ مگاوات ساعت در ساعات اوج بار مصرف دومین میزان مصرف را در استان به خود اختصاص داده و البته این میزان مصرف در شهرستان کهگیلویه به ۸۱ مگاوات می‌رسد.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.