فارس در مسیر اَبَر پروژه راه آهن جنوب به شمال کشور

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: خط ریلی شیراز – بوشهر یک طرح بزرگ است که جنوب را به شمال کشور متصل می‌کند.

محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به اینکه خط ریلی شیراز – بوشهر یک ابرپروژه است چرا که هیچ گونه طرح ریلی به این مقیاس در سطح کشور در قالب یک پروژه اجرا نشده است، اظهار کرد: ۵ هزار میلیارد تومان برای طرح خط ریلی شیراز - بوشهر مورد نیاز است و تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

او ادامه داد: طول راه آهن شیراز - بوشهر ۴۳۷ کیلومتر است که ۳۱۰ کیلومتر آن در فارس و ۱۲۷ کیلومتر در استان بوشهر قرار دارد و در ادامه آن راه آهن بوشهر به عسلویه هم وجود دارد که جمعاً ۶۴۲ کیلومتر می‌شود و پیشرفت آن حدود ۸ درصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه این طرح ۱۸ قطعه است، اضافه کرد: تعدادی از قطعات این طرح در استان فارس و تعدادی در بوشهر قرار دارد.

محمود رضایی کوچی بیان کرد: ۲ قطعه این طرح از سمت استان فارس شروع شده و حدود ۱۰۰ کیلومتر است و ۳ قطعه آن هم از سمت بوشهر شروع می‌شود که حدود ۱۲۵ کیلومتر است.


بیشتر بخوانید


او گفت: قطعاتی که از سمت استان فارس اجرایی شده قطعه یک ۴۰ درصد و قطعه ۲ آن ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعاتی هم که از سمت استان بوشهر شروع شده حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

راه آهن جنوب به شمال کشور

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تصریح کرد: مجری این طرح وزارت راه و شهرسازی است و از طریق شرکت ساخت توسعه زیربنا‌ی حمل و نقل کشور چندین پیمانکار برای این کار قرار داده شده است.

محمود رضایی کوچی با اشاره به اینکه این طرح فرا منطقه‌ای است و خاص استان فارس نیست، اضافه کرد: این پروژه استان بوشهر را به فارس و از طرفی استان فارس را به استان‌های مرکزی و خراسان وصل می‌کند و در مسیر شبکه ریلی جنوب به شمال کشور قرار می‌گیرد.

او گفت: از دیگر مزایای اجرای این طرح اینکه کارخانه‌ها و مناطق اقتصادی همچون منطقه ویژه پارس جنوبی و مناطقی از استان بوشهر در مسیر این شبکه ریلی قرار دارند و تاثیر مثبتی در توسعه شبکه‌های ریلی، توسعه‌های اقتصادی اجتماعی، افزایش ایمنی حمل و نقل و کاهش سوخت دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: اجرای عملیات عمرانی این طرح از طریق فاینانس خارجی دنبال می‌شود.

محمود رضایی کوچی درخصوص اینکه این طرح چه زمانی تکمیل و به پایان می رسد، بیان کرد: از آنجا که اعتبار مورد نیاز پروژه‌های بزرگ بالا است و زمان اجرای آن ها هم طولانی می‌شود به همین جهت بخش‌هایی از این طرح اجرا شده و دیگر بخش‌ها هم در حال تکمیل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۲ ۳۱ تير ۱۳۹۹
این جور خبر ها با نقشه بسیار عالی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۳۱ تير ۱۳۹۹
تو رو خدا زودتر خسته شديم تو جاده ها بسكه تريلي و اتوبوس جلومون سبز شدن