«ورنی» اهر به ثبت ملی می‌رسد/ ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: «ورنی» اهر به ثبت ملی می‌رسد و این خواسته ما از وزیر میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،احمد محرم‌زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس  گفت: در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری و ثبت ملی «ورنی» و یکسری درخواست‌های دیگری را مطرح کردیم و برای سفر به شهرستان اهر در اواخر شهریورماه دعوت کردیم تا به منطقه سفر کند.

او ادامه داد: هر ساله سهمیه کشور‌ها برای ثبت جهانی آثار تاریخی تنها یک اثر است و به گفته وزیر میراث فرهنگی تاکنون سهمیه سه ساله ایران مشخص شده است، در این دیدار قرار شد برای ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری ابتدا محوطه این اثر تاریخی آزادسازی شود و با تکمیل پرونده نسبت به ثبت جهانی از سوی وزارت میراث فرهنگی اقدام شود.

 نماینده مردم اهر و هریس در مجلس  ابراز داشت: اداراتی که در محوطه بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری ساکن هستند به نوعی مانع تکمیل پرونده ثبت جهانی شده‌اند، در صورت آزادسازی حریم این بقعه پرونده تکمیل می‌شود.

محرم زادهادامه داد: اگر مقدمات و شرایط ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری فراهم نشود و در صورتی که پرونده از سوی وزارت میراث فرهنگی ارسال و از سوی یونسکو به دلیل ناقص بودن، پرونده را قبول نکنند سهمیه ثبت جهانی اثر در یک سال کشور می‌سوزد.

او ابراز داشت: درخواستی هم برای ثبت ملی «ورنی اهر - ارسباران» به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دادیم و در کنار آن یک نمونه از اثر را هدیه کردیم، البته وزیر میراث فرهنگی با این درخواست موافقت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.