آغاز سنجش کلاس اولی‌ها در کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان کلاس اولی کرمانی در ۴۲ پایگاه آغاز شد.

آغاز سنجش کلاس اولی‌ها در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان صبح امروز در آیین افتتاح برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان کلاس اولی با بیان اینکه ۳۱ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار خواهند گرفت، گفت: با توجه به شرایط کرونا برنامه سنجش در استان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در ۴۲ پایگاه به همت ۳۲۰ نیروی متخصص اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه حفظ سلامت نوآموزان اصل اساسی در طرح سنجش سال جاری است، افزود: رعایت کامل موارد بهداشتی و ضدعفونی پایگاه‌ها، افزایش تعداد پایگاه در سطح استان، ایجاد اتاق انتظار، کاهش پذیرش روزانه از ۴۰ نفر به ۲۰ نفر، افزایش ساعت کار پایگاه‌ها از ۴ ساعت به ۵ ساعت، افزایش زمان سنجش از ۱۵ دقیقه به ۳۰ دقیقه، ایجاد درگاه پرداخت الکترونیکی، دو برابر کردن ابزار‌های آزماینده تحصیلی و اجرای سنجش پیش دبستانی‌ها از مهر از جمله مواردی است که برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شرایط بهداشتی در پایگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت در سال ۷۵، اساسنامه سازمان و قانون برنامه پنج ساله اجرای طرح سنجش الزامی است.

او عنوان کرد: در سند تحول بنیادین بر ارتقای کیفیت و عدالت تاکید شده است و اجرای این طرح راهی برای کنترل افت تحصیلی و ارتقای کیفیت است.

اسکندری نسب با بیان اینکه در این طرح گروه‌های هفتگانه دارای نیاز ویژه شناسایی می‌شوند اظهار داشت: در این طرح نوآموزان با آسیب بینایی، آسیب شنوایی، کم توان ذهنی، جسمی حرکتی، طیف اتیسم، چند معلولیتی و دارای مشکلات ویژه یادگیری شناسایی شده و در مدارس استثنایی و تلفیقی جایدهی می‌شوند.

او افزود: حفظ و ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری ها، شناسایی میزان شیوع اختلالات، تهیه شناسنامه الکترونیک سلامت، پیشگیری از بروز و تشدید بیماری هاو... از اهداف طرح سنجش است.

او با بیان اینکه شناسایی درست، پوشش حداکثری و مداخله بهنگام و استاندارد منجر به آموزش و پرورش با کیفیت می‌شود گفت: برای تحقق این هدف اولین گام شناسایی به موقع است که برنامه سنجش چنین رسالتی را بر دوش دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، بیان داست: برنامه سنجش از سال ۷۳ با پوشش ۱.۵ درصدی شروع شد و در سال گذشته ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان استان تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

اسکندری نسب افزود: از سال ۱۳۹۴ نوآموزان پیش دبستانی نیز تحت پوشش طرح قرار گرفتند و ۵۵ درصد نوآموزان پیش دبستانی استان در سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

گفتنی است که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان مراسم افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان مجتمع ناشنوایان احیا آموزش و پرورش ناحیه یک شهر کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار