خدمت جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک به محرومان

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک در اردوی جهادی مشغول خدمت به مردم روستا‌های محروم خنداب هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک با حضور اردوی جهادی روستا‌های محروم و کمتر برخوردار شهرستان خنداب مشغول خدمت جهادی بهمردم این روستا‌ها در زمینه‌های مختلف هستند.

خدمت جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک به محرومان

کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: هدف از اردو‌های جهادی از خودگذشتگی و خودباوری دانشجویان در راستای منویات مقام معظم رهبری است.

کلانتری افزود: در حال حاضر ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک در قالب اردوی جهادی در روستا‌های محروم و کمتر برخوردار شهرستان خنداب حضور یافتند.

او اضافه کرد: در این اردو ۲۳ نفر خانم و ۲۷ نفر آقا در روستا‌های آدشته، درمن، سوزان و نعمتیه از توابع بخش قره چای شهرستان خنداب به مدت ۶ روز حضور دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: دانشجویان به مردم این روستا‌ها در زمینه‌های بهداشتی، پزشکی، فرهنگی، کشاورزی، بسیج سازندگی و لایروبی قنوات و بازسازی جوی‌های آب مزارع و باغات ارائه خدمت می‌کنند.

خدمت جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک به محرومان

چند سالی است که دانشجویان و دانش آموزان بسیجی به همراه سپاهیان اسلام به منظور کمک به مردم مناطق محروم و محرومیت زدایی در اردو‌های جهادی شرکت می‌کنند.

اردو‌های جهادی مجموعه‌ای از فعالیت‌های خود جوش است که توسط دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه، دانش آموزان، دانشجویان و سایر جوانان داوطلب در مناطق محروم کشور برگزار می‌شود که هر کدام بنابر ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود، انواع خدمات از جمله انجام پروژه‌های عمرانی مورد نیاز منطقه، خدمات کشاورزی، پزشکی-درمانی، آموزشی- تحصیلی و ... را در کنار فعالیت‌های فرهنگی ارائه می‌دهند.

بخش اعظم از هدف از برگزاری این اردو‌های جهادی، بر پایه سازندگی استوار شده است که این سازندگی از خودسازی درونی افراد آغاز و به سازندگی در مناطق محروم خلاصه می‌شود و توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه جزو رسالت‌های تعیین شده بر دوش جهادگران است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.