معادن می‌توانند به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: معادن می‌توانند به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی شوند.

معدن سرب و رویبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در مراحل بازدید از بزرگ‌ترین معدن سرب و روی خاورمیانه گفت: یکی از مهم‌ترین توانمندی‌های این شهرستان، فعالیت‌های معدنی است که غنی‌ترین معدن سرب و روی خاورمیانه و استان زنجان را در خود جای داده است.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود:گردشگری معدنی می‌تواند مدت اقامت گردشگران را در استان بیشتر کند و درحیث مجموع می‌توان گفت این نوع گردشگری با استقبال مواجه خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه مجوز اولین مجتمع گردشگری معدنی استان برای معدن سرب و روی انگوران صادر شده است، از پیت معدنی، تونل زیرزمینی، معدن تراورتن، واحد‌های اقامتی، سالن‌های پذیرایی، ورودی ییلاق و از امکانات و فعالیت‌های انجام شده در این مجموعه بازدید شد.

ارجمندگفت:معادن و صنایع معدنی نقش اساسی در رشد اقتصاد کشور دارند، معادن می‌توانند به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی شوند و در افزایش ماندگاری گردشگری و در تنوع جاذبه‌های گردشگری مؤثر باشند.

او خاطرنشان کرد: معدن انگوران پتانسیل بسیار بالایی دارد ودر شرایطی که اقتصاد شرایط نامطلوبی دارد، حوزه گردشگری می‌تواند فرصت بسیارخوبی باشد به این صورت که ارز آوری برای کشور ایجاد می‌کند که این ارزآوری در اقتصاد تاثیرات بسیار خوبی خواهد داشت.»

این معدن در ۱۳۰ کیلومتری شهر زنجان قرار دارد و فعالیت آن به سال ۱۳۰۱ برمی‌گردد. گردشگری معدن این روز‌ها به یکی از شاخه‌های پررونق گردشگری طبیعت یا همان ژئوتوریسم تبدیل شده است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.