هشدار درباره دستیابی داعش به پهپاد‌های جاسوسی آمریکا

کارشناس مسائل امنیتی عراق درباره دستیابی اعضای گروه تروریستی داعش به پهپادهای جاسوسی آمریکا هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «امیر عبدالمنعم الساعدی» کارشناس مسائل امنیتی عراق درخصوص دستیابی تروریست‌های داعش به پهپاد‌های جاسوسی ساخت آمریکا هشدار داد.

وی گفت: اطلاعات بسیاری از گذشته تا به امروز در دست است که تاکید می‌کند آمریکا از تروریست‌ها در مناطق مختلفی از عراق حمایت می‌کند.

الساعدی افزود: پهپاد از خطرناکترین انواع سلاح‌های در عصر کنونی به شمار می‌رود و با استفاده از آن می‌توان بدون هیچ صدا و هشداری درخصوص رسیدن آن‌ها به محل عملیات، تعداد بسیاری را کشت و مجروح کرد.

این کارشناس عراقی با اشاره به اینکه بغداد تکنولوژی روز را برای رصد پهپاد‌ها در اختیار ندارد، گفت: تروریست‌های داعش احتمالا از این پهپاد‌ها در عملیات‌های تروریستی خود در عراق استفاده خواهند کرد.

وی تاکید کرد: آمریکا بر اساس داده‌های اطلاعاتی از تروریست‌های داعش حمایت تسلیحاتی می‌کند و انواع سلاح‌ها را در اختیار آنان می‌گذارد.

عبدالمنعم الساعدی درباره حمایت‌های آمریکا از تروریست‌ها گفت: به نفع آمریکاست که از تروریست‌های داعش حمایت کند تا بدین وسیله تنش امنیتی در عراق تداوم یابد و واشنگتن به خواسته خود یعنی ماندن بیشتر در عراق دست یابد لذا از فعالیت تروریستی به عنوان بهانه‌ای برای ماندن در عراق قرار داده است؛ و تحقق آنچه می‌خواهد، یعنی ماندن طولانی مدت در عراق استفاده می‌کند.

پارلمان عراق پس از ترور شهیدان سلیمانی و المهندس در نزدیکی فرودگاه بغداد، اخراج نیرو‌های بیگانه به ویژه نیرو‌های آمریکا از کشور را تصویب کرد و نمایندگان بار‌ها از دولت خواسته اند در اجرای این مصوبه جدیت داشته باشد و در مذاکرات راهبردی میان عراق و آمریکا بر اجرای این مصوبه تاکید کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار