قطع خودسرانه بیمه قالیبافان پذیرفتنی نیست

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: قطع خودسرانه بیمه قالیبافان پذیرفتنی نیست، مگر اینکه مورد تایید نظارت عالیه متشکل از تامین اجتماعی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتحادیه قالیبافان باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین وطن دوست، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل امروز در جلسه بررسی مسایل و مشکلات قالیبافان استان گفت: در صورت قطع بیمه قالیبافان که با بررسی‌های کارشناسی عدم فعالیت آن‌ها محرز شده باشد، باید به ازای قطع بیمه پنج قالیباف غیرفعال، یک نفر فعال جدید جایگزین شود.

او افزود: پیگیری‌های مستمر در خصوص جلوگیری از قطع غیر کارشناسی بیمه قالیبافان انجام می‌شود.

وطن دوست به اهمیت و جایگاه خوشه صنعتی فرش وشبکه سازی و ساماندهی آن با اولویت بازاریابی و طرح نقشه این صنعت اشاره کرد و گفت: در استان مابیش از ۵۰ هزار نفر قالیباف در قالب تعاونی، صنفی و روستایی که اکثرا دارای کارت مهارت و فعال هستند، شناسایی شده اند.

او ادامه داد: از آن نیز حدود ۶۳۰۰ نفر مجوز مشاغل خانگی داشته و منتظر حمایت‌های ویژه علی الخصوص بهره مندی از خدمات بیمه‌ای و تسهیلات کم بهره هستند.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در مورد اختصاص تسهیلات کم بهره نیز گفت: ما موظف هستیم در این خصوص پیگیری‌های لازم را از مبادی ذیربط داشته باشیم و البته درتلاش هستیم که این قشر نیز در قالب خویش فرمایی و کارفرمایی از تسهیلات کرونایی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.