رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خبر داد؛

تولید سالانه یک هزار و ۷۰۰ تن انواع آبزیان در قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به رشد صنعت شیلات استان از تولید سالانه یک هزار و ۷۰۰ تن انواع آبزیان در قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پورمیدانی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: قم در زمینه‌های مختلف آبزی پروری از تولید ماهیان پرورشی تا ماهیان زینتی و همچنین خاویاری فعال است و بهره‌برداران بسیاری در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

او ادامه داد: سالانه یک هزار و ۷۰۰ تن انواع آبزیان در قم تولید می‌شود که نشان دهنده ارتقای جایگاه صنعت شیلات در استان قم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود:‌ رشد صنعت شیلات قم در سال‌های اخیر چشمگیر است و حتی استان قم به ‌عنوان یکی از قطب‌های تولید ماهی تیلاپیا در سطح کشور فعالیت خواهد کرد.

پورمیدانی اظهار کرد: در زمینه تولید خاویار و ماهیان خاویاری نیز قم سرآمد است و سالانه بیش از ۱۴۰کیلوگرم خاویار و ۶۰ تن گوشت ماهیان خاویاری در استان تولید می‌شود.

او گفت: پروش انواع ماهیان خوراکی در استخرهای مجهز استان قم جریان دارد و به دنبال فرهنگ‌سازی برای افزایش مصرف این محصولات ارزشمند در سبد غذایی شهروندان هستیم.

پورمیدانی عنوان کرد:‌ تولید ماهیان زینتی از دیگر بخش‌هایی است که طی سال‌های اخیر در قم رشد قابل‌توجهی داشته است و بسیاری از علاقه‌مندان در این زمینه به فعالیت اقتصادی می‌پردازند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد:‌ به‌منظور تحقق شعار جهش تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی قم از حضور سرمایه‌گذاران برای فعالیت در صنعت شیلات استان قم و صنایع تبدیلی و غذایی وابسته به آن استقبال و حمایت می‌کنیم.

نزدیک به ۱۴ هزار نفر در بخش کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان قم را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.