۲۵ درصد پرونده های طلاق کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته منجر به سازش شد

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵ درصد پرونده های طلاق این استان در سال گذشته منجر به سازش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هوشنگ سیاوش پور معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۸۴پرونده‌ درخواست طلاق در سال ۹۶، ۷۷۷پرونده  در سال ۹۷ و طی سال ۹۸ تعداد ۹۱۶ پرونده درخواست طلاق وجود داشت.

سیاوش پور افزود: از مجموع پرونده های طلاق طی سال گذشته ۶۵ درصد از پرونده‌های فوق به دادگستری جهت اجرای طلاق ارجاع شد، ۲۵ درصد منجر به سازش بین زوجین در مرکز مشاوره، ۵ درصد سازش همراه با شروط، و کمتر از ۵ درصد عدم همکاری با مشاورین منجر شده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بیان کرد: برنامه‌های صورت گرفته برای جلوگیری از رشد طلاق در کهگیلویه و بویراحمد همکاری سیستم قضایی با سیستم مراکز مشاوره خانواده تاثیر گذار بوده که قوه قضاییه در پیشگیری از جرم ورود پیدا کرده و خود نیز مشاور دارد.

سیاوش پور با بیان اینکه مراجعه کنندگان برای درخواست طلاق می توانند وارد سامانه تصمیم بشوند تا از طریق سامانه به مراکز مشاوره مراجعه کنند، گفت: البته در این استان به علت شیوع ویروس کرونا هنوز این سامانه راه اندازی نشده است چرا که نیاز به دوره‌ آموزشی دارد و هم اکنون به دنبال راهکاری هستیم تا بتوانیم آموزش مجازی بدهیم.

او افزود: طی سال‌های گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد طلاق ۱۰ درصد کاهش داشته که این آمار نسبت به سال‌های ۹۷ و ۹۸ کمتر بوده است و طبق برنامه در سال‌های آینده در استان باید ۲۵ درصد کاهش طلاق داشته باشیم.

او با بیان اینکه بیشترین علت طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع بیکاری، نداشتن تفاهم، اعتیاد، خیانت زوجین بیشترین اثرگذاری را داشتند، بیان کرد: مشاوره اجباری پیش از ازدواج باعث شده که زوجین با روحیات و خلقیات هم بیشتر آشنا بشوند تا طلاق کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.