برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس دانش آموزی در استان

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در استان الکترونیکی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در استان به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
 
زارع پور با قدردانی از اقدامات مناسب سازمان دانش آموزی برای تولید و نظارت بر لباس فرم مدارس در پارسال افزود: امسال اجباری در خرید لباس فرم مدارس نیست، مدیرانی که اولیاء را ملزم به خرید لباس کنند به اداره ارزیابی معرفی و با آنان برخورد خواهد شد.
 
او با بیان اینکه پایه های میانی می توانند از لباس های سال قبل استفاده کنند گفت: برای ورودی های پایه ی اول؛ هفتم ودهم خانواده ها آزاد هستند در هر کجا که تمایل داشته باشند برای فرزندان خود لباس تهیه کنند اما باید توجه کنند که لباسی که خریداری می کنند طبق قیمت مصوب صنعت، معدن و تجارت باشد.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: مدارس حق انعقاد هیچ گونه قراردادی با کارگاه های تولیدی پوشاک را ندارند و انتخاب رنگ لباس نیز توسط شورای مدرسه و نماینده انجمن اولیاء انجام می شود.
 
زارع پور افزود: مدارس غیر دولتی در بحث پوشاک و سرویس مدارس همانند مدارس عادی ملزم به رعایت بخشنامه اداره کل هستند.
 
سید نظام مرادی مدیر سازمان دانش آموزی نیز با اشاره به برنامه ها و فعالیت های این سازمان گفت: در سال گذشته مدیریت و نظارت بر ساماندهی پوشاک مدارس در کشور با ابلاغیه وزیر به سازمان دانش آموزی واگذار شد و سعی شده خیلی از این مشکلات در این زمینه حل شود.
مرادی افزود: به منظور شفاف سازی و سازماندهی بهتر قراردادها و نظارت بیشتر بر کار تولیدکنندگان، برای اولین بار سامانه پوشاک راه اندازی شد که در آن قابلیت های متعددی برای آسایش دانش آموزان، اولیاء، مدیران مدارس و حمایت از تولید کنندگان منظور شده است.

او با اشاره به همکاری نکردن مدیران آموزش وپرورش شهرستان ها و مناطق، اصناف و کارگاه های پوشاک برای تولید لباس با سازمان دانش آموزی بیان کرد: امسال سازمان دانش آموزی با نظر مدیر کل آموزش و پرورش تصمیم گرفته است به دلیل مشکلات عدیده در سال گذشته و شیوع بیماری همه گیر کرونا هیچ گونه فعالیتی در زمینه لباس فرم مدارس نداشته باشد.
 
سالار حسین پور رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویرحمد نیز گفت: این سازمان قیمت گذاری را بر اساس جنس پارچه انجام می دهد و یک قیمت و یک نوع پارچه را تعیین می کند.

حسین پور در مورد برخورد با گران فروشی از سوی عرضه کننده های لباس مدارس افزود: اولیاء در صورت مشاهده گران فروشی تولیدی ها و فروشگاهها خارج از قیمت ابلاغ شده به بازرسان صنعت و معدن اطلاع دهند تا پیگیری شود.
 
او بیان کرد: تولیدی ها و فروشگاه ها در زمان توزیع لباس مدارس ملزم به رعایت شرایط پروتکل های بهداشتی هستند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.