قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد؛

خودداری از سفر به مازندران/ مشکلی در تامین اکسیژن بیماران کرونایی نداریم

حریرچی گفت: توصیه می‌کنم مسافرت به مازندران به حداقل برسد،در این استان احتمال ابتلا بسیار بالا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان‌های آمل با بیان اینکه بیمارستان‌های کشور با مشکل دستگاه اکسیژن‌ساز رو به رو نیستند، گفت: فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد بستری‌های کرونایی به اکسیژن نیاز دارند و مراکز درمانی کشور نیز بر همین مبنا طراحی شدند.

او افزود: برخی کشور‌ها در تامین نیاز اکسیژن بیماران کرونایی با مشکل رو به رو شدند، اما این مشکل در بیمارستان‌های کشور وجود ندارد.

حریرچی ادامه داد: بیمارستان‌های کشور مجهز به دستگاه اکسیژن ساز مرکزی هستند که اکسیژن مورد نیاز بیماران را تولید و از طریق لوله‌ها به بخش‌های منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه این سیستم در بیمارستان‌های آمل نیز وجود دارد، افزود: دو دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان آمل نصب شده و اگر باز هم نیاز باشد تامین خواهد شد.

او در خصوص شیوع ابتلا به کرونا در مازندران با بیان اینکه میزان احتمال ابتلا به کرونا در سفر‌های افزایش می‌یابد، از مردم خواست با توجه به تعطیلات پیش رو به هیچ وجه به مازندران سفر نکنند.

حریرچی بر رفتار مناسب و فاصله گذاری اجتماعی، برگزار نکردن دورهمی‌های خانوادگی، عروسی و ترحیم نیز تاکید کرد و گفت: مردم باید به پزشکان در مبارزه با این بیماری کمک کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت ،گفت: با تصمیم خود اصناف بازار‌های آمل طی هفته آینده تعطیل اعلام شد که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۴۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
خود دوبت همه چیز را برای مسافرت رفتن مردم اماده میکند و با یکطرفه کردن جاده ها علناً به مردم میگوید که به مسافرت بروید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
مردم در تنکابن اصلا رعایت نکات بهداشتی را نمیکنند ، مثل روزهای عادی رفت و آمد میکنند ، دست میدهند و ....شاید ۲۰ درصد از مردم از ماسک استفاده میکنند یا حتی کمتر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
برام سواله، وظیفه ستاد مبارزه با کرونا چیه؟ اصناف خودشون تصمیم گرفتن، مردم خودشون مسافرت نرن، مگه میشه؟ شهر به شهر استان به استان مستقل عمل کنن،وستاد بحرانش ابتکار عمل داشته باشن نه اختلاف نظر تصمیم درست بگیرن، الان امل و تنکابن و بابل وضعیت خوبی ندارن، حتما باید امار فوتی ها بالا بره فکری کنن، نمیشه یه بارم شده ما از ویروس عقب نباشیم، نصف مسوولین کفایت لازم ندارن هیچکس هم نمیتونه انتقادی ازشون بکنه، خدایا خودت بداد مردم برس
آخرین اخبار