طرح جوان زرندی، برگزیده مسابقات جهانی مبارزه با کرونا

صادق سعیدی، جوان نخبه و مخترع زرندی، در مسابقات جهانی اختراعات در مقابله با ویروس کرونا ۲۰۲۰ کشور ترکیه، موفق به کسب رتبه برتر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، صادق سعیدی، جوان نخبه و مخترع زرندی، در مسابقات جهانی اختراعات در مقابله با ویروس کرونا ۲۰۲۰ در کشور ترکیه، موفق به کسب رتبه برتر در رده پروژه‌های طلایی و کسب دو گواهی نامه طلایی از فدراسیون جهانی مخترعان و مرجع برگزار کننده این رویداد در کشور ترکیه شد. 

علی صادق زاده، فرماندار زرند در دیدار با صادق سعیدی، جوان نخبه و مخترع زرندی در محل فرمانداری، ضمن تبریک و تهنیت برای کسب رتبه برتر و افتخار آفرینی برای جمهوری اسلامی ایران و همشهریان زرندی، گفت: مسئولان شهرستانی به وجود چنین جوانان برومند، فعال و نخبه افتخار و احساس غرور می کنند؛ زیرا که چنین جوانانی برای توسعه بیش از پیش و درخشیدن اسم و آوازه زرند و زرندی‌ها در میادین کشوری و بین المللی، مایه خیر و برکت هستند.

او با اشاره به وجود بیش از ۶ هزار نیروی جوان بومی زرندی فعال در صنایع و معادن شهرستان، افزود: بزرگ ترین سرمایه شهرستان زرند، شما جوانان هستید و باید جوانان به طور جدی تلاش کنند و با برنامه ریزی بلند مدت برای آینده، در آبادانی و توسعه شهرستان نقش مهمی را ایفا کنند.

فرماندار شهرستان زرند در این دیدار بر حمایت از نخبگان و رفع مشکلات پیش رو برای تجاری سازی و تولید این طرح با کمک دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی و همچنین مشارکت صنایع و معادن در زرند در سال جهش تولید تاکید کرد.

او اتخاذ مدیریت علمی و برنامه ریزی‌های اصولی و هدف دار و اخذ مجوزات و استعلامات لازم و ارائه آن برای بررسی‌های بیشتر در خصوص بومی سازی این پروژه برگزیده در زرند را از این جوان نخبه زرندی خواستار شد.

سعیدی، جوان نخبه زرندی و عضو فعال مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به بحران کرونا در سراسر جهان گفت: در این برهه زمانی بسیار حیاتی، همه افراد مرتبط با دنیای اختراعات و نوآوری باید ایده‌ای را برای تسریع در مسیر بهتر شدن زندگی انسان‌ها ارائه کنند و گامی برای کاهش تلفات و یافتن درمان کووید ۱۹ بردارند.

او افزود: با پیشنهاد و حمایت فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) و بنیاد جهانی اختراعات و نوآوری (WIIF) رویدادی تحت عنوان مسابقات اختراع در مقابل ویروس کرونا (Inventions VS Corona) با هدف ایجاد انگیزه برای مخترعان و نوآوران حوزه بهداشت و پزشکی در زمینه کمک به جهانیان در مبارزه با گسترش ویروس کرونا در کشور ترکیه برگزار شد که اختراع اینجانب دستگاه ساشه مخروطی و مدادی به عنوان ضدعفونی کننده هوشمند و بسته بندی تک نفره مواد ضدعفونی، موفق به کسب رتبه برتر در رده پروژه‌های طلایی در این مسابقات بین المللی و کسب دو گواهی نامه طلایی از فدراسیون جهانی مخترعان و مرجع برگزار کننده این رویداد در کشور ترکیه شد. 

سعیدی در ادامه بیان داشت: شرکت کنندگانی با طرح های اختراعی و نوآوری از ۳۵ کشور جهان در این رویداد آنلاین و مجازی شرکت کردند که از کشور ایران ۴۸ ایده و نوآوری در این رویداد حضور داشت.

سعیدی متولد سال ۱۳۶۵ زاده روستای دشتخاک از توابع بخش مرکزی زرند، دارای چهار اختراع ثبت شده و ۱۴ طرح صنعتی ثبت شده ملی است. 

 انتهای پیام/ م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.