تعهد بیش از ۲ میلیارد تومان زکات در تایباد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد گفت: امسال دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعهد در بخش زکات برای این شهرستان مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا التفاتی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد در جلسه شورای زکات این شهرستان گفت: امسال دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعهد در بخش زکات برای این شهرستان مشخص شده است که از این میزان تعهد، تاکنون حدود ۷۰۰ میلیون تومان تحقق یافته است.

او افزود: یکی از دلایل کم بودن این میزان تعهد این است که افراد زکات خودشان را به صورت گمنام پرداخت می‌کنند و به شورای زکات تحویل نمی‌دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد ادامه داد: هم اکنون تعداد پنج هزار و ۷۱ صندوق صدقات در سطح شهرستان فعال هستند و درآمد حاصل از آن‌ها بالغ بر ۲۳۷ میلیون تومان می‌باشد که نسبت به پارسال رشدی نداشته است.

التفاتی بیان کرد: در سال ۹۸، ۸۶۶ نفر در طرح ساماندهی زکات شرکت کردند و مبلغ ۵۰۱ میلیون تومان زکات در شهرستان اعم از عمرانی و سهم فقرا ساماندهی شد.

او با اشاره به جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری، تصریح کرد: این طرح‌ها به منظور یاری رساندن به دانش آموزان نیازمند کشور اجرا می‌شوند که پارسال در شهرستان تایباد ۵۲۵ میلیون تومان پول و کالا جمع آوری شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین ملکی ابرده امام جمعه تایباد در ادامه این جلسه گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی و اصحاب رسانه برای تبلیغ این امر خداپسندانه استفاده شود.

او افزود: استفاده از تبلیغات محیطی مانند تلویزیون شهری، بیلبورد، نصب بنر، دیوار نویسی و تابلوگذاری در ورودی روستا‌ها می‌تواند افراد و به خصوص کشاورزان را به پرداخت زکات تشویق کنند.

امام جمعه تایباد ادامه داد: یکی دیگر از جا‌هایی که می‌توان پرداخت زکات را تبلیغ کرد، کانال‌های خبری در فضای مجازی است که ساخت کلیپ، مصاحبه با افراد خیر و نیکوکار، انتشار پوستر و عکس از جمله فعالیت‌های قابل انجام در فضای مجازی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی ابرده در بیان فواید زکات تصریح کرد: زکات عامل فقرزدایی، محوشدن مفاسد اجتماعی، مبارزه با گرسنگی و کمبودها، ایجاد شغل و دفع بلا از امت اسلامی است.

انتهای پیام// ا. چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.