سارقان مسلح صرافی شمال پایتخت دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری سه سارق مسلح که از صرافی ۱۳۰ هزار دلار سرقت کرده بودند خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علیرضا لطفی گفت: در اواخر تیرماه امسال مردی ۳۰ ساله با مراجعه به دادسرای امورجنایی تهران از وقوع سرقت مسلحانه ۱۳۰ هزار دلاری در محدوده مرزداران توسط سه مرد ناشناس که خود را مأموران مبارزه با مفاسد اقتصادی معرفی کرده بودند، اعلام شکایت کرد.

وی بیان داشت: پرونده با موضوع سرقت مسلحانه با غصب عناوین دولتی تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۲۷ تهران به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: شاکی با حضور در اداره یکم به کارآگاهان اظهارکرد، ساعت ۲ بعد از ظهر چهاردهم تیر ماه در حال انتقال ۱۳۰ هزار دلار به صرافی واقع در محدوده مرزداران بصورت پیاده بودم که ناگهان یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با پلاک سبز نظامی به همراه دو سرنشین و یک دستگاه موتورسیکلت طرح تریل تک نفره مسیر تردد مرا بستند.

سردار لطفی ابراز داشت: شاکی ادامه داد، این افراد که لباس شخصی به تن داشتند و با نشان دادن کلت کمری، دستبند و بی سیم و کارت شناسایی سبز رنگ گفتند، ما از مأموران مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم و شما باید با ما بیاید و مرا سریع سوار خودروشان کردند. پس از بازرسی بدنی و سرقت دلار‌ها مرا در همان محدوده پیاده کردند و متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی پایتخت افزود: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی راهی محل وقوع جرم شدند و با انجام تحقیقات پلیسی، به سرنخی از حضور یکی از مجرمان به هویت فرشاد ۴۵ ساله ساکن محدوده آزادی دست یافتند.

لطفی در ادامه با اشاره به اینکه سایر اعضای این باند نیز شناسایی شد، بیان کرد: پس از هماهنگی قضائی سی ام تیرماه کارآگاهان در چندین عملیات پلیسی هم زمان موفق به دستگیری تمامی اعضای این باند شدند.

این مقام پلیسی ابراز داشت: فرشاد در تحقیقات مقدماتی اظهار داشت: من به اتفاق دو تن از دوستانم به نام های" رسول و سعید" سرقت مسلحانه از شاکی را انجام دادیم و رسول نقشه سرقت را طراحی کرده بود.

رئیس پلیس آگاهی تهران توضیح داد: کارآگاهان در خصوص نحوه سرقت از "رسول تحقیق" که بیان داشت: من در حدود سه سال پیش در صرافی واقع در بازار مشغول به کار بودم و از آنجایی که نسبت به شاکی شناخت داشتم نقشه سرقت از وی را طراحی کردم و با تهیه تجهیزات پلیسی قلابی، ولی مشابه اصلی و جعل پلاک یکی از ارگان‌های نظامی نقشه خود را عملی کردیم. در روز سرقت من و فرشاد با خودروی پژو ۴۰۵ و سعید نیز با موتورسیکلت اش به عنوان اسکورت ما شاکی را چند ساعت تعقیب کردیم و در یک فرصت مناسب در محدوده غرب تهران خود را مأموران مبارزه با مفاسد اقتصادی معرفی و پس از سرقت دلار‌های وی، بلافاصله گریختیم.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: سارق جوان در ادامه گفت، من برای اینکه آب‌ها از آسیاب بی افتند دلار‌ها را در یکی از استان‌های همجوار تهران مخفی کردم تا در فرصت مناسبی بین خودمان تقسیم کنیم که مجال این کار نشد و دستگیر شدیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام اینکه کارآگاهان در بررسی سوابق کیفری رسول بدست آوردند وی در چند سال اخیر دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت با جعل عناوین دولتی می‌باشد، خاطر نشان کرد: با عنایت به زحمات بی وقفه همکارانم در اداره یکم و دستگیری ظرف کمتر از ۴۸ ساعته تمامی اعضای این باند سرقت متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس دادسرای جنایی تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف دلار‌های مسروقه و سایر جرایم در اختیار کارآگاهان اداره یکم می‌باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار